تاریخ: ۱۷:۴۱ :: ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
بیش از ۷۰ درصد تولیدات آبزیان لرستان صادر می‌شود

مدیرکل شیلات استان لرستان گفت: بیش از ۷۰ درصد تولیدات آبزیان لرستان به سایر استان‌ها و خارج از کشور صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، کیارش بیرانوند با اشاره به میزان تولید آبزیان در استان لرستان اظهار داشت: میزان تولید آبزیان  لرستان درسال ۹۶‌ حدود ۲۸‌هزار تن بود که امیدواریم امسال به بیش از ‌۲۸هزار تن برسد.

مدیرکل شیلات استان لرستان با بیان اینکه حدود هزار و۵۰۰ تن از ماهیان گرمابی شهرستان دورود به کشور عراق صادر می‌شود  عنوان کرد: هم اکنون حدود ‌۲۰میلیون بچه ماهی در سطح استخرها و هزار و ۷۰۰تن پرواری در استان داریم که بر همین اساس در این زمینه وضعیت خوب است.

وی تصریح کرد: از آنجا که کارخانه‌ها خوراک دام‌ها را به صورت نقدی می‌فروشند آبزی‌پروران برای تامین خوراک آبزیان دچار مشکل می‌شوند.

بیرانوند در رابطه با گرانی‌های اخیر آبزیان در استان بیان کرد: چون تقاضای استان‌های همجوار و صادرات افزایش پیدا کرده این تقاضا سبب شده تا آبزی پروران رغبتی برای فروش ماهی به استان نداشته باشند.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات آبزی پروری خوراک وارداتی است که این خوراک‌ها را با ارز ۴هزار و ۲۰۰تومان به آبزی پروران نمی‌‌دهند چون ماهی یک غذای لوکس است که همین امر سبب شده قیمت ماهی افزایش پیدا کند.

مدیرکل شیلات استان لرستان اظهارداشت: حدود ۵۵۰ هزار تن تولید ماهی کشور از طریق صید دریاهاست و در حال حاضر باتوجه به شرایط اقتصادی که در کشور پیش آمده صیادان ماهیانی که باید به ساحل می‌آوردند و به معاونت صید تحویل می‌دادند، این ماهی‌ها را به کشورهای همسایه صادر می‌کنند که همین سبب مشکلات گرانی و کمبود ماهی در بازار شده است.

وی افزود: سازمان شیلات ایران سیستمی طراحی کرده است تا مانع از فروش ماهیان توسط صیادان به کشورهای همسایه شود و از صادرات بی‌رویه جلوگیری و نیاز کشور تامین شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید