گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۵۳ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
اجرای ۱۸۵۰ طرح خودکفایی توسط کمیته امداد امام خمینی استان لرستان

جاسم محمدی فارسانی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان لرستان در جلسه تعاملی بانک های عامل اشتغال روستایی گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون 1850 فرصت شغلی در زمینه کشاورزی،دامپروری،صنایع دستی،خدمات وصنعت با اعتباری معادل 309 میلیارد و620 میلیون ریال توسط این نهاد اجرا شده است. همچنین به اجرای 4254 طرح با اعتبار 707میلیارد ریال در سال 96 خبر داد.

وی به اجرای برنامه های حمایتی این نهاد در زمینه کمک معیشت ، درمان ، مسکن ، فرهنگی ،اشتغال اشاره کرد و افزود : هدف اجرای طرح های اشتغال را توانمند سازی اقتصادی و ایجاد اشتغال، درآمد پایدار و کمک به اقتصاد خانوار، درآمد و در نهایت خودکفایی ذکر کرد.

مدیر کل کمیته امداد با اشاره به اجرای طرح اقتصادی ، آموزش متقاضیان و اعطای تسهیلات آسان و ارزان اشتغال این نهاد گفت: کارشناسان اشتغال کمیته امداد با برنامه استعداد سنجی ، مشاوره شغلی و علاقه مندی مددجو مهارتهای فردی و اجتماعی را افزایش داده تا در اجرای طرح های اقتصادی موفق عمل نمایند.

وی با اشاره به موفقیت ۹۰ درصدی طرح های اشتغال این نهاد گفت: بعد از اجرای طرح اشتغال نظارت و مشاوره کارشناسان حوزه اشتغال تا ۵ سال بصورت دقیق ادامه دارد و علاوه بر نظارت آموزش های لازم و کمک های مالی تکمیلی صورت می گیرد.

جذب ۵ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال روستایی در لرستان

امیری معاون هماهنگی اقتصادی استانداری لرستان صبح امروز شنبه یکم دیماه در جلسه تعاملی بانک های عامل با مدیران کمیته امداد با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۳۶ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال روستایی گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۵ میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به اندازه اعتبار تخصیصی ۸۳ میلیارد تومان در سامانه کارا طرح متقاضیان را ثبت کرده خواستار تسریع در روند رسیدگی قانونی به شرایط متقاضیان وجذب اتبارات استانی شد.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به هماهنگی کارگزاران بانک کشاورزی و کمیته امداد در سطح استان خواستار شفاف سازی ارائه مشاوره مناسب و روان سازی دریافت تسهیلات اشتغال شد.

وی به وضعیت بیکاری و محرومیت استان اشاره کرد و گفت: کار آفرینی وپرداخت تسهیلات اشتغال روستایی تاثیر مناسبی در روند محرومیت زدایی و تولید خواهد داشت.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به این موضوع که بانکها در جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی خوب عمل نکرده اند افزود: اگر این اعتبار جذب اشتغال جوانان در استان لرستان نشود چه کسی پاسخگویی این موضوع خواهد بود؟
وی به تشکیل جلسه هم اندیشی کارشناسان بانک کشاورزی و کمیته امداد اشاره کرد و گفت: نتیجه این تعاملات باید این باشد تا یکماه آینده این اعتبارات باید جذب شود.

امیری آسیب های اشتغال خرد را عدم پرداخت به موقع، سخت گیری های غیرضروری،هزینه نکردن در سرفصل پیشنهادی دانست و خواستار رعایت مقررات و احراز شرایط اجرای طرح اشتغالزایی شد و گفت: تسهیلات پرداختی باید در محل خود وبه موقع پرداخت و منجر به ایجاد اشتغال جدید شود.

شرایط آسان بانک کشاورزی برای تسهیلات نهاد های حمایتی

جهانی میر مدیر عامل بانک کشاورزی استان از پرداخت مرحله اول تسهیلات اشتغالزایی مددجویان به ارزش ۳۲ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: با پیگیری های متعدد شورای اشتغال شرایط دریافت وام خود اشتغالی نهاد های حمایتی و مددجویان کمیته امداد آسانتر شده است.

وی به حذف شرایط اعتبار سنجی ضامنین تسهیلات اشاره کرد و گفت :متقاضیان ثبت نام شده سامانه کارا که در مرحله اداری بانک تشکیل پرونده می دهند می توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال از این فرصت استفاده نمایند.

مدیر عامل بانک کشاورزی استان از تخصیص ۳۵ درصدی اعتبارات اشتغال روستایی نهاد های حمایتی به خرید دام سبک وسنگین اشاره کرد وگفت: در این بخش هم با تسهیل خرید و اخذ شماره پلاک دام ها بدون فاکتور تسهیلات قابل پرداخت است.

وی به حذف آورده نقدی تسهیلات اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و گفت: متقاضیان واجد شرایط از تامین سهم آورده تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال معاف هستند.

بازگشت به خانه

دیدگاه ها بسته شده اند.