از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد تایید قرار گرفت:
تاریخ: ۱۵:۳۵ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
انتخاب واحد فناور مرکز رشد لرستان به عنوان شرکت دانش بنیان نوپا نوع ۲

اولین واحد فناور مرکز رشد از بین 10 واحد و هسته فناور تحت نظر مرکز رشد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان که در مورخه97/10/20 افتتاح گردید، به عنوان شرکت دانش بنیان نوپا نوع 2 از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته،این شرکت با نام “ثمر دانش زاگرس” در زمینه تولید ریز جلبک فعالیت دارد. وجود این ریز جلبک در خوراک طیور و آبزیان موجب بهبود کیفیت تخم مرغ و گوشت و افزایش بازار پسندی این محصولات می شود.

دکتر سپهوند رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با اعلام این خبرافزود: این اولین واحد فناور استان در زمینه کشاورزی است که خوشبختانه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان شرکت دانش بنیان مورد تایید قرار گرفته است.

وی اظهار داشت که مرکز تحقیقات کشاورزی استان همه نوع همکاری با فناور این شرکت نموده و با در اختیار قرار دادن مکان و وسایل مورد نیاز زمینه موجبات تداوم فعالیت ایشان را فراهم نموده است.

به گفته رئیس مرکز میزان کم تولید و در مرغ های تخم گذار و ماهیان سردآبی نیز با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری نمود در آینده نزدیک این ریز جلبک به مقدار زیاد تولید شده و مورد استقبال پرورش دهندگان دام و طیور و آبزیان استان قرار بگیرد.

دکتر سپهوند اعلام نمود که مراحل اخذ تایید یه دانش بنیان برای سایر واحدهای فناورتحت نظر مرکز رشد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان از جمله واحدهای تولید کننده کود، علف کش و سایر محصولات فناورانه نیز در دست اقدام می باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید