گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۲۶ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
جمع آوری نمک های غیر استاندارد از بازار لرستان

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مرضیه قنبریان مدیرکل استاندارد لرستان اعلام کرد: نمک خوراکی ید دار به شماره استاندارد ۱۱۹۵، مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری می باشد. قنبریان افزود: اخیرا در بازار مصرف استان، نمک های خوراکی ید دار با نام های تجاری نوین، آوا، یگانه، ونوس، بادیه، رویا و نجوا مشاهده شده است […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مرضیه قنبریان مدیرکل استاندارد لرستان اعلام کرد: نمک خوراکی ید دار به شماره استاندارد ۱۱۹۵، مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری می باشد.

قنبریان افزود: اخیرا در بازار مصرف استان، نمک های خوراکی ید دار با نام های تجاری نوین، آوا، یگانه، ونوس، بادیه، رویا و نجوا مشاهده شده است که علامت استاندارد درج شده بر روی آنها جعلی می باشد.

وی گفت: فرآورده هایی که دارای پروانه استاندارد هستند در بسته بندی محصول، کد ده رقمی در ذیل نشان استاندارد درج شده است که مصرف کنندگان مي توانند با پیامک کد ده رقمی به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از استاندارد بودن كالاها و صحت نشان استاندارد اطمينان پيدا كنند.

قنبریان اظهار کرد: در راستای حفظ سلامت مردم، لازم است توزیع کنندگان از عرضه نمک خوراکی ید دار فاقد نشان استاندارد و یا فاقد کد ده رقمی خودداری نمایند و مصرف کنندگان نیز کالاهای فاقد نشان استاندارد و یا فاقد کد ده رقمی خریدرای و مصرف نکنند.

گفتنی است: برخی از کالاها با نشان جعلی استاندارد در بازار عرضه می شوند که راه تشخیص آن ها، کد ده رقمی می باشد. توزیع کنندگان و مصرف كنندگان مي توانند با پيامك كد ده رقمي درج شده بر روي كالاها، از مشخصات آن ها از جمله محل توليد و تاريخ اعتبار نشان استاندارد، آگاه شوند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید