گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۰۰ :: ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
هر مسجد یک خیریه/ اهدای جهیزیه به ۲۳ زوج فعال مسجدی استان

صبح امروز مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان خبر داد: به موجب طرح؛ هر مسجد یک خیریه، جهیزیه 23 زوج فعال مسجدی در سطح استان لرستان تهیه شده و به نقاط هدف ارسال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان خبر داد: به موجب طرح؛ هر مسجد یک خیریه، جهیزیه ۲۳ زوج فعال مسجدی بی بضاعت در سطح استان لرستان تهیه شده و به نقاط هدف ارسال خواهد شد.

حجت الاسلام سعید مهدوی افزود: به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان و روحانیون فعال در کانون مساجد جوانان فعال و مذهبی در مساجد شناسایی شده و امید است با تامین جهیزیه این عزیزان گامی در جهت سنت حسنه پیامبر و افزایش آمار ازدواج جوانان برداریم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان یادآور شد: با پیگیری های خوبی که توسط سازمان تبلیغات استان به عمل آمد، سهمیه خوبی از کشور گرفته شد و این طرح شامل، استانهای زاگرس نشین مانند لرستان، ایلام، کرمانشاه و.. می شود که بحمدلله امروز لرستان اولین استانی ست که محموله این سهمیه جهیزیه را دریافت می کند و مابقی محموله نیز خواهد رسید.

وی افزود: محدوده توریع جهزیه ها در تمام سطح استان بویژه روستاهای دورافتاده و محروم خواهد بود.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به وجود ۱۶۰۰ مسجد در استان که می تواند در توسعه و فرهنگ سازی این امور نقش قابل توجهی داشته باشد، گفت: شکر خدا فعالیت جوانان ما در امور مذهبی چشمگیر است و هر هیات یک جهیزیه نیز می تواند در رفع موانع ازدواج جوانان و رواج سنت حسنه پیامبر تاثیرگذار باشد که باید به عنوان الگویی برای اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: فی الحال عمده مشکل کشور ما اقتصادی ست، همواره باید در صدد باشیم این قبیل فعالیتها در حد همایش و تبلیغات نباشد و عملیاتی شود.به عنوان مثال وجود نود و یک هزار هیات مذهبی در کشور به تنهایی راهگشای مشکلات نیست و باید در امور عملی، رونق اقتصاد، برگزاری کارگاه های کارآفرینی و تسهیل موانع و مشکلات کار و ازدواج جوانان نیز کوشا باشند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید