جلسه ستاد بحران سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۱:۱۲ :: ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
بررسی خسارات وارده ناشی از سیلاب در پلدختر

جلسه ستاد بحران سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با موضوع بررسی خسارات وارده بر اثر سیل اخیر شهرستان پلدختر در محل مرکز جایدر و با حضور اعضای ستاد بحران سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در این جلسه ضمن بررسی خسارات وارده به زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی شهرستان و اقدامات انجام شده ، دکتر بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جهت تسریع و خدمات رسانی به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی دستوراتی را به صورت فوری و اورژانسی به شرح زیر اعلام نمودند؛

تاکید بر ادامه خدمات رسانی از هر طریق ممکن به کشاورزان و بهره‌برداران جهت جلوگیری از ادامه خسارات ناشی از سیل و تبعات آن.

کلیه کارشناسان پهنه ها می بایست، شخصاً با مراجعه به کشاورزان و بهره برداران آسیب دیده و ضمن مراجعه حضوری به محل ، خسارات وارده را آنالیز و برای هر نفر از کشاورزان و بهره برداران آسیب دیده یک پرونده را آماده و به همراه یک پیشنهاد فوری و اورژانسی توسط مدیریت جهاد کشاورزی به ستاد بحران سازمان ارسال نمایند.

انجام فعالیت های امدادی و کمک‌رسانی فوری و اورژانسی در خصوص ارائه خدمات با آسیب دیدگان سیل اخیر در شهرستان پلدختر در جهت ارائه خدمت و جلوگیری از خسارات بیشتر به ویژه به زیر بخش‌های کشاورزی شهرستان.

کلیه همکاران جهاد کشاورزی می بایست، در پر کردن فرم های ارزیابی خسارت به صورت ویژه ورود کرده و برانجام این امر نظارت کامل و دقیقی داشته و خسارات وارده را به صورت کامل مورد ارزیابی و آنالیز قرار دهند.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان می‌بایست، با همکاری و نظارت نمایندگان ویژه رئیس سازمان در شهرستان پلدختر نسبت به تهیه اقلام، ادوات و وسایل مورد نیاز کشاورزان در جهت امداد و کمک‌رسانی به ویژه در بحث ایستگاههای پمپاژ ، کانال های آبرسانی و زیر بخش‌های مربوطه اقدامات لازم و فوری را انجام دهند.

در خصوص تکمیل ایستگاه های پمپاژ و الکتروپمپ ها مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با همکاری سازمان و جهاد نصر در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمت به آسیب دیدگان و خسارت دیدگان سیل اخیر اقدام فوری انجام داده که در این زمینه می بایست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نظارت کاملی در تامین و استفاده از این الکتروپمپ ها داشته باشند.

سازمان جهاد کشاورزی استان با توجه به فصل آبیاری مزارع و باغات نسبت به خرید و تهیه لوله جهت آبیاری اقدام، که می بایست نظارت بر استفاده و توزیع از این لوله ها جهت بهره برداری کشاورزان و بهره‌برداران آسیب دیده از سیل توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و نمایندگان ویژه رئیس سازمان در شهرستان صورت پذیرد.

خرید باکس برای کارهای فوری و ضروری به ویژه ایستگاههای پمپاژ و لوله های خریداری شده با همکاری جهاد نصر.

مدیریت رفاه و پشتیبانی سازمان می بایست، در اسرع وقت و کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به خرید کامپیوتر و امکانات اداری و سخت افزار مورد نیاز مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر اقدام نمایند.

کلیه همکاران شاغل در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر می بایست در کوتاهترین زمان ممکن و در اسرع وقت در محل کار خود حضور یافته و با روحیه شاد و ارائه خدمت به مردم و بهره برداران بخش کشاورزی بپردازند.

مدیریت هماهنگی ترویج سازمان مکلف گردید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از امکانات ترویج نسبت به تکمیل مدیریت شهرستان و امکانات مورد نیاز همکاران شهرستان اقدام نماید.

معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان موظف گردید، با توجه به فصل داشت و مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی به ویژه زنگ زرد گندم در شهرستان پلدختر مستقر شده و با ارائه سم رایگان به کشاورزان و با همکاری آنان نسبت به مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی اقدام لازم و فوری را مبذول نمایند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید