گروه: خبر
تاریخ: ۲۲:۱۰ :: ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
‍ حضور ۵ هزار روحانی امدادگر در مناطق سیل زده لرستان

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر لرستان تشریح کرد: خدا را شاکر و سپاس گذاریم که در ابتدای سال جدید در این فصل بهار با نازل کردن رحمت الهی بر ملت ایران لطف و توجه خودش را نسبت به این مردم شریف و متدین برای بار […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر لرستان تشریح کرد: خدا را شاکر و سپاس گذاریم که در ابتدای سال جدید در این فصل بهار با نازل کردن رحمت الهی بر ملت ایران لطف و توجه خودش را نسبت به این مردم شریف و متدین برای بار دیگر عنایت فرمود لکن بارش نزولات آسمانی این رحمت الهی در بعضی از شهرستانهای استان به دلیل ضعف در زیرساخت ها و ساخت و سازهای بی رویه در مسیر رودخانه ها و سیلاب ها متاسفانه باعث ایجاد خسارت هایی در برخی از شهرستان‌ها گردید و مردم ما را متاثر از این بارش ها نمود. جمعیت هلال احمر استان با توجه به رسالتی که در خصوص پیشگیری و امدادرسانی در حوادث و بلایا دارند با پیش بینی های لازم توانست خسارت‌های جانی و مالی مردم شریف ما را به حداقل برساند و بعد از وقوع سیل با تمامی امکانات و با آماده باش کامل نیروهای اداری ،جوانان ،داوطلبان و امدادگران خود، به خدمت رسانی به سیل زدگان بپردازد.
در بسیاری از روستاها و مناطق استان با توجه به قطع شدن راه ارتباطی در ابتدای بروز حادثه، امدادرسانی را سخت و مشکل می نمود اما جمعیت هلال احمر استان با درخواست بالگرد از جمعیت مرکز و همچنین هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست در اسرع وقت به کمک رسانی به آسیب دیدگان بپردازند.
آن چیزی که در این حادثه نمود و ظهور بسیار خوبی داشت و از آن به عنوان یکی از الطاف خفیه الهی و برکات بارندگی های اخیر نام برد، ایجاد اتحاد همدلی و تقویت روحیه نوع دوستی در میان تمامی ملت ایران و سازمانها و ارگانهای دولتی و حکومتی بود.
هر چند که ملت شریف ایران اسلامی بارها در صحنه های مختلف از جمله پیروزی انقلاب اسلامی هشت سال جنگ تحمیلی فشارهای فرهنگی و اقتصادی دشمن حوادث مختلف و گوناگون ثابت کردند که همگی به مثابه اعضای یک پیکر واحد در کنار همندو با همدلی در مقابل سختی ها و مشکلات ایستاده اند اما در این حادثه جلوه های نو دوستی و خدمت به همنوع با زیبایی بیشتری تجلی پیدا کرد.
یکی از جلوه های زیبایی این همدلی و خدمت به همنوع، حضور طلاب و روحانیون عضو کانون های طلاب جمعیت هلال احمر از سرتاسر کشور بود که در همان روزهای ابتدایی حادثه به وضوح دیده می شد.
نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد مسئولیت تمامی امور فرهنگی برنامه ریزی و پشتیبانی از حضور روحانیون محترم در مناطق سیل زده را به این حقیر واگذار نمود که طبق برنامه ریزی های انجام شده بالغ بر ۵ هزار روحانی بزرگوار از ابتدای بروز حادثه تاکنون در مناطق حادثه دیده حضور پیدا کرده و به انجام خدمت به مردم پرداختند.
شایان ذکر است علاوه بر حرکت جهادی و انقلابی روحانیون بزرگوار شیعه و سنی کشور عزیزمان از کشورهای عراق افغانستان پاکستان هندوستان و بسیاری از کشورهای آفریقایی تولا و علماء شیعه حضور پیدا کرده و به یاری مردم شتافتند.
همین امر باعث شد ‌که هر حادثه ای ولو دلخراش اگر باعث ایجاد همدلی اتحاد بین این ملت در مقابل دشمنان و مستکبران شود را به حق باید لطف و عنایت باری تعالی دانست.
آنچه که مهم است صبر و متانت مردم شریف آسیب‌دیده از حوادث اخیر و تلاش و کوشش حداکثری و جهادی مسئولین محترم جهت کاهش آلام این مردم و برطرف نمودن مشکلات و سختی‌های آسیب‌دیدگان است، که امیدواریم به فضل الهی با توجه تمامی مردم شریف ایران اسلامی و اقدامات تمامی سازمانها و نهادهای خدمتگزار، شاهد برطرف شدن آسیب ها و مشکلات مردم، و رشد و تعالی مردم شهید پرور و ولایتمدار این خطه از ایران اسلامی مان باشیم انشاءالله

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید