مدیرکل بهزیستی لرستان:
تاریخ: ۸:۲۶ :: ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
۱۲۸۰ کودک در مهدهای کودک مناطق سیل‌زده حضور دارند

فاطمه زهرا توکلی با اعلام این خبر افزود: متأسفانه بخشی از جامعه هدف بهزیستی در سیل اخیر دچار خسارت شده و سازمان جهت حمایت از آنان اقدامات خود را آغاز نموده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، توکلی تصریح کرد: در جریان سیل اقدامات بهزیستی به دو بخش تقسیم شد، بخش اول مربوط به مددجویانی بود که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شدند و مسئولیت مستقیم آنها را بر عهده بهزیستی بود که خوشبختانه به دلیل پیش‌بینی‌ها و انتقال و جابجایی مراکز هیچ مشکلی پیش نیامد. در بخش دوم وارد شدن خسارت به تعدادی از مددجویان مناطق سیل‌زده بود که با توجه به بعد خانوار آنها در فروردین‌ماه سه برابر مستمری از ۵۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون تومان به حساب مددجویان واریز گردید.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به تهیه ۵۰۰ بسته خانواده (یخچال، تلویزیون، فرش و اجاق گاز) توسط یکی از موسسات خیریه جهت مددجویان سیل زده خاطرنشان کرد: با مشارکت خوبی که از سوی بهزیستی سایر استانها صورت گرفت تاکنون حدود ۸ هزار بسته مختلف شامل مواد غذایی، بهداشتی و وسایل مورد نیاز مددجویان معلول از جمله وسایل بهداشتی و وسایل خاص توا‌بخشی توزیع شده است.

وی یکی از وظایف سازمان را مداخلات اجتماعی و روانی بعد از بلایا دانست و افزود: علاوه بر کمک‌های امدادی شرایط خاصی برای خانواده‌ها پیش می‌آید که نیاز به همراهی دارند و تاکنون۹۸ مددکار و روانشناس در قالب ۳۲ تیم به مناطق سیل‌زده اعزام شده اند و تا زمان ثبات، این کارشناسان در مناطق سیلزده مستقر می باشند.

توکلی اظهار کرد: ۱۴۴ تیم محب به این مناطق اعزام شده که علاوه بر شناسایی بصورت خانه به خانه، بررسی نیازمندی خدمات موردنیاز مددجویان را نیز انجام داده اند.
وی تصریح کرد: علاوه بر ایجاد فضای همدلی و همراهی، گروه‌های داوطلب محلی توسط جوانان، زنان وکودکان تشکیل شد تا بتوانیم در این مناطق ظرفیت‌سازی کرده و کمک نماییم تا مددجویان هر چه زودتر به روند طبیعی زندگی خود برگردند.

توکلی آسیب‌پذیر بودن کودکان و زنان را در بلایای طبیعی مهم توصیف کرد و افزود: ایجاد تشکل ها و گروه های مختلف، با همکاری زنان و دانش آموزان مناطق سیل زده جهت ارائه آموزش های لازم به سایر افراد از دیگر اقدامات بهزیستی می باشد.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: با راه اندازی ۲۳ مهدکودک ثابت و سیار در مناطق سیل‌زده روزانه ۱۲۸۰ کودک زیر شش سال در این مهدکودک‌ها حضور پیدا کرده و یک وعده غذاهای گرم دریافت نموده و با اجرای برنامه های نمایشی شاد در کنار کودکان حضور داریم.

توکلی اظهار کرد: علاوه بر کمک‌های دولت به افراد سیل‌زده، سازمان بهزیستی مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض به سرپرستان خانواری که خانه‌های آنها تخریب‌شده تخصیص داده است.

وی تصریح کرد: با امضای تفاهم‌نامه‌ای که با بسیج سازندگی منعقد شد از ظرفیت بسیج نیز در راستای سازندگی این افراد استفاده می شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید