پایگاه خبری سنگ نوشته. Sangneveshte.ir
تاریخ: ۲۲:۵۰ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
روابط عمومی فقط یک شغل نیست بلکه یک ویژگی اخلاقی و انسانی است

بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه روز جهانی روابط‌عمومی و ارتباطات است. این روز صرفا یک عنوان در صفحات تقویم نیست، بلکه سرفصلی است از تعهد، تخصص، علم و هنر روابط عمومی یک شغل نیست بلکه یک ویژگی اخلاقی و انسانی است

و بی‌جهت نیست که مرحوم دکتر نطقی بنیانگذار علم روابط عمومی در ایران می گوید: روابط عمومی یک شغل اداری نیست بلکه یک شوق اداری است، چرا که تمامی فعالان در این حوزه با عشق، شور و نشاط، بهره گیری از تکنولوژی روز و ایده های نو و همچنین تزریق هنر و تفکر خلاق در حوزه‌ی اداری گام برمی‌دارند و روحشان با ایستایی و سکون منافات دارد.

در همین راستا با مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان لرستان مصاحبه می کنیم؛

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، ولی بهاروند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: روز روابط عمومی را به کلیه همکاران خودم و شما خبرنگاران عزیز که به نوعی همکار هستیم، تبریک می گویم و برای همه آرزوی موفقیت دارم. در خصوص این شغل اول باید گفت: شغل پر استرسی ست زیرا در مقابل مردم و مقابل مسئولین مسئول هستیم و اخبار منتشر شده توسط روابط ممکن است باعث علاقه، یا تشدید استرس در افکار عمومی گردد از این رو دقت بر روی صحت و سقم اخبار بسیار اهمیت دارد.

روابط عمومی و حس اعتماد و آرامش در مردم

وی در خصوص نقش روابط عمومی نیز اظهار داشت: روابط عمومی می تواند در واقع عملکرد سازمان را جامع تر و بهتر نشان دهد و نیز به عنوان پل ارتباطی سازمان و مردم می تواند با نشر به موقع و صحیح اخبار سازمان، حس اعتماد و دلگرمی بیشتری در افکار عمومی ایجاد نماید. مثلاً زمانی که حادثه ای رخ می دهد اگر مردم بدانند، جمعیت هلال احمر با آمادگی کامل پای کار است و اخبار را نیز به موقع رصد کنند، هیچ گونه استرس و نگرانی نخواهند داشت.

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر لرستان در پاسخ به این سوال که وجه اشتراک خبرنگاری و روابط عمومی چیست، گفت: هر دو شرایط خاص خود را دارند و وجه اشتراکشان در مسئولیت پاسخگویی و اطلاع رسانی به موقع است اما ما روابط عمومی ها باید در مقابل مدیر و مردم پاسخگو باشیم و شما در واقع بیشتر باید پاسخگوی مردم و افکار عمومی باشید.

ولی بهاروند در خصوص اهمیت تعامل با سمت روابط عمومی نیز تصریح کرد: در واقع ما بیشتر از شما با مدیر و احوال سازمان سر و کار داریم و انتظار می رود، مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز تعامل و ارتباط خود با روابط عمومی را بیشتر کرده و در نشر اخبار ابتدا با روابط عمومی هماهنگ باشند سپس با رسانه ها تا گاها موجب نشر اخبار مبهم، اعداد و ارقام غلط و تحمیل استرس و اطلاعات غیر صحیح در افکار عموم نگردد.

نقطه اوج کار روابط عمومی تعامل شایسته با مدیر، مردم و رسانه‌ها

وی نقطه اوج کار روابط عمومی را تعامل شایسته با مدیر، مردم و رسانه‌های نوشتاری، صدا و سیما ،پایگاه های خبری و خبرگزاری ها عنوان کرد و افزود: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و سازمان می تواند موثر و مفید باشد و حتی روی بر رفتارهای اجتماعی تاثیر مستقیم داشته باشد.

لزوم تعامل بیشتر مجموعه روابط عمومی استان

وی به عنوان نکته پایانی نیز اشاره کرد: بنده حدود یکسال و اندی که به جرگه روابط عمومی های استان پیوسته ام اما متاسفانه ارتباط و تعامل زیادی مابین مجموعه روابط عمومی استان وجود ندارد و جز یکبار نشست روابط عمومی های استان در استانداری شاهد برگزاری نشست یا هم اندیشی دیگری نبوده ایم و خاصیت کار روابط عمومی تعامل و ارتباط است و قطعا صرفا یک رابطه کاری یا وظیفه نیست و می تواند با خلاقیت همراه باشد و موجب توسعه ارتباط فرهنگی، اجتماعی و حتی رقابتی بین مجموعه روابط عمومی استان شود.در کل می توان گفت: روابط عمومی سوای انجام وظیفه می تواند فرصتی شاخص برای فرد یا تحقق اهداف سازمان باشد .

فرارسیدن این روز را به تمامی دست اندرکارانِ سختکوشِ حوزه‌ی روابط عمومی تبریک و تهنیت می‌گوییم و برای آنان در این مسیر دشوار، حساس و مسئولیت آفرین آرزوی توفیق روزافزون داریم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید