تاریخ: ۲۱:۵۲ :: ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
مدیرکل بهزیستی استان لرستان: ۱۱ دستگاه متولی ساماندهی کودکان کار هستند/ بهزیستی سازمانی حمایتی ست نه قهریه!

مدیرکل بهزیستی استان لرستان اظهار داشت: در خصوص جمع آوری و ساماندهی کودکان کار بهزیستی بی تفاوت نبوده از طرفی بهزیستی یک نهاد حمایتی ست و با برخورد قهری سازگاری ندارد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عصر امروز مدیرکل بهزیستی استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: کودکان کار می بایست در فضای کودکی رشد و تحصیل کنند که متاسفانه به دلایل متعدد فقر مالی و فقر فرهنگی سر از خیابانها درمی آورند که برای هیچ شهروندی خوشایند نیست.

فاطمه زهرا توکلی تاکید کرد: در خصوص جمع آوری و ساماندهی این کودکان بهزیستی بی تفاوت نبوده از طرفی بهزیستی یک نهاد حمایتی ست و با برخورد قهری سازگاری ندارد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ اولین مرکز توانمندسازی کودک و خانواده راه اندازی شد، افزود: رفع این معضل فقط متوجه سازمان بهزیستی نیست بلکه ۱۱ دستگاه ائم از : شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، آموزش و پرورش و…متولی ساماندهی کودکان کار هستند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه همیشه فقر مالی باعث سوق دادن کودکان به سمت کار نیست، خبر داد: در راستای توانمندسازی خانواده های کودکان کار سال گذشته ۵۰ نفر از این کودکان تحت آموزش رایگان با اخذ مدرک فنی حرفه ای قرار گرفتند و نیز مستمری ۲۶۲ نفر به عنوان کمک هزینه معیشتی برقرار شد.

فاطمه زهرا توکلی ادامه داد: در خصوص فرهنگسازی در امر کارآفرینی و خوداشتغالی مادران این کودکان در صدد راه اندازی یک واحد کارگاه تولیدی در استان هستیم.

توکلی اذعان داشت: تاکید می کنیم این کودکان چندان هم بی بضاعت نیستند و گاه به خاطر فقر فرهنگی روانه خیابانها می شوند که اکثرا مناطق حاشیه ای شهر یا مهاجران روستایی هستند که قطعا با ورود به خیابانها در تیررس آسیبهای اجتماعی قرار دارند.

وی تکمیل کرد: رفع یک معضل و هر گونه آسیب اجتماعی پروسه ای زمانبر است و بهزیستی به تنهایی کارساز نیست و هر شهروند نیز در خصوص متکدیان و خصوصا کودکان کار وظیفه دارد از برخورد احساسی بپرهیزد و با نه گفتن به آنها انگیزه تکدی گری و کسب درآمد در کودکان کار را سلب نماید.

مدیرکل بهزیستی لرستان در خصوص بیماران TS نیز خبر داد: این دسته افراد نیز مشمول حمایت های بهزیستی می شوند که به علت تعارض جسمی و جنسیتی خود، دچار افسردگی و مشکلات روحی بوده که نیاز به مشاوره و درمان دارند.

توکلی خبر داد:۶۲ بیمار TS در استان تشکیل پرونده داده اند که ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی،ایجاد کارگاه شغلی و کمک هزینه انجام عمل بین ۳ تا ۵ میلیون تومان از جمله اقدامات شاخص سازمان بهزیستی استان به دسته بیماران می باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید