‍ به همت مدیریت گروه خودرو سازی عظام:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۰۷ :: ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
کلنگ مجتمع آموزشی شهرستان سلسله به زمین زده شد

با مشارکت گروه خودرو سازی عظام ، مجتمع آموزشی شهرستان سلسله در دو فاز ساخته خواهد شد که امروز با حضور نماینده ویژه این گروه خودسازی ، کلنگ فاز نخست این مجتمع که یک واحد آموزشی ۱۲ کلاسه است ، به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در مراسمی با حضور مهندس میرزایی مدیر هلدینگ گروه قطعه سازی عظام به نمایندگی از طرف مهندس ایروانی مدیر گروه خودروسازی عظام ، مهندس زهره وند نماینده شرکت مذکور ، مهندس ورشوچی نماینده سازمان نوسازی مدارس کشور ، دکتر زینی وند مدیرکل آموزش و پرورش استان ، مهندس حیدری مدیر کل نوسازی مدارس لرستان ، مهندس رضوی ریاست مجمع خیرین مدرسه ساز استان ، خرم آبادی معاونت مشارکتهای مردمی نوسازی مدارس و جمعی از مسئولین استانی ، کلنگ فار نخست مجتمع آموزشی شهرستان سلسله به زمین زده شد .

در این مراسم دکتر زینی وند اظهار داشت ؛ تلاش خیرین مدرسه ساز علاوه بر جنبه معنوی ، کمک به دولت در راستای اعتلای فضاهای آموزشی و در نهایت کمک به ارتقای سیستم آموزشی و تعلیم و تربیت کشور است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: از کلیه خیرین برای حضور بموقع و پررنگشان در جهت ساخت و تعمیر مدارس سیل زده تشکر می کنیم .

وی با بیان آثار ارزشمند مدرسه سازی ، این کار خطیر را در دو بعد انتشار علم و توسعه بسترهای آموزشی در جهت رشد و بالندگی کشور قابل ستایش و تقدیر دانست .

در ادامه این مراسم مهندس رضوی گفت ؛ ساخت این مجتمع آموزشی ، چهل وششمین فضای آموزشی ای است که پس از سیل سال جاری ، توسط خیرین در استان لرستان آغاز خواهد شد .

وی با بیان این مطلب که برای آغاز سال تحصیلی جدید نیازمند ۶۲ مدرسه پیش ساخته در دو منطقه پلدختر و معمولان هستیم ، اظهار داشت : خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته با بانک های صادرات ، سینا و پارسیان ، در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به نصب این مدارس خواهیم کرد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان افزود ؛ با کمک خیرین مدرسه ساز ، تا کنون ۲۲۵ مدرسه آسیب دیده از سیل تعمیر شده است و برای سال تحصیلی جدید در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت .

مهندس حیدری در این آیین اظهار داشت : در جریان سیل فروردینماه ۴۲۳ مدرسه آسیب دیدند که از این تعداد ۳۱۰ مدرسه نیازمند تعمیر و ۱۱۳ مدرسه دیگر تخریب شدند
وی شرایط استان لرستان را به سبب حجم عظیم ویرانی های پس از سیل بغرنج ارزیابی کرد و افزود ؛ لرستان با وجود ۲۸۸۱ کلاس درس که با بخاریهای نفتی گرم می شوند و ۴۵ درصد مدارسی که نیازمند تعمیر ، مقاوم سازی و نیازمند تخریب و بازسازی هستند ، نیازمند عزمی راسخ و تلاشی مضاعف است تا بر این حجم عظیم کاستی ها فایق آیم.

مدیر کل نوسازی مدارس در ادامه بیان داشت ؛ برنامه ما در مرحله نخست آماده ساختن مدارس آسیب دیده ازسیل برای مهرماه آتی و پس از آن ساخت مدارس جدید و مستحکم در جهت ایجاد عدالت آموزشی در اقصی نقاط استان خواهد بود .

مهندس میرزایی نیز اظهار داشت : از همه ی مدیرانی که با تلاش و پشتکار و با مدیریت جهادی کمر همت را برای بهبود اوضاع بسته اند صمیمانه تشکر می کنم و ایشان را ادامه دهندگان راه پرافتخار شهدای گرانقدر میدانیم که با نثار جان گرانمایه خود ، امنیت و آسایش را برای ما به ارمغان آورده اند .

مدیر هلدینگ عظام خودرو در ادامه سخنان خود گفت ؛ بنده بعنوان نماینده حاج ایروانی مدیر گروه خودرو سازی عظام خودرو اعلام میکنم این واحد آموزشی ششمین مدرسه ای است که توسط این شرکت ساخته خواهد شد و در همین هفته ،ساخت هفتمین آن را هم در مسجد سلیمان آغاز خواهیم کرد .

شایان ذکر است ؛ مجتمع آموزشی شهرستان سلسله در دو فاز شامل ۲۴ کلاس درس در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۷۰۰ متر مربع و زیر بنای آموزشی ۳ هزار و ۷۰۰ متر با صرف هزینه ۲۵ میلیارد تومان احداث خواهد شد که علاوه بر فضاهای آموزشی ، سالن اجتماعات ، نمازخانه ، کارگاه و آزمایشگاه نیز برای آن پیش بینی شده است .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید