تاریخ: ۹:۰۷ :: ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک تا سال ۱۴۰۲

استاندار لرستان گفت: با توجه به توافقاتی که انجام شده و اعتباراتی که دولت در نظر گرفته، طی سال آینده حتما حریم قلعه فلک‌الافلاک آزاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عملیات تخریب ۷ باب مغازه به منظور آزادسازی حریم و عرصه قلعه فلک‌الافلاک و پل گپ امشب با حضور استاندار لرستان و جمعی از مسوولان استانی انجام شد.

استاندار لرستان در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قلعه فلک‌الافلاک جزو میراث تاریخی و تمدنی استان و کشور محسوب می‌شود.

فرهاد زیویار با اشاره به ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک طی سال‌های آینده، افزود: از این رو باید آزادسازی حریم این اثر تاریخی سرعت گیرد.

وی، آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک را مطالبه چندین ساله مردم عنوان و تصریح کرد: اکنون در گام‌های آخرین این مطالبه هستیم.

استاندار لرستان بیان داشت: امروز ۹ باب مغازه آماده تخریب و آزادسازی است، ۲ باب قبل از دولت سیزدهم و ۷ باب نیز در یکسال اخیر با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان از بخش خصوصی خریداری شد.

زیویار با بیان اینکه در نوروز از این بخش به عنوان پارکینگ استفاده خواهد شد، گفت: مابقی مباحث از جمله مغازه‌های باقی مانده و همچنین ضلع جنوبی که متعلق به سپاه استان است، با توجه به توافقاتی که انجام شده و اعتباراتی که دولت در نظر گرفته، طی سال آینده حتما آزاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک حدود ۱۷۲ میلیارد تومان در نظر گرفته و اعتبار آن مصوب شده و پیگیر تخصیص‌های آن هستیم.

استاندار لرستان تاکید کرد: به محض تخصیص اعتبار، سپاه استان در سال ۱۴۰۲ مقدمات تحویل را انجام خواهند داد، البته این مهم منوط به تخصیص اعتبارات است که ابلاغ شده و ما نیز پیگیری‌های آن را انجام خواهیم داد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید