شهردار خرم‌آباد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۰۸ :: ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
سرانه فضای سبز‌ خرم‌آباد ۱۴۷ هکتار است

صبح امروز شهردار خرم آباد در آیین افتتاحیه پارک تاریخی یاس، بوستان‌های محله‌ی نسترن و مدافعان سلامت منطقه یک خرم‌آباد، خبر داد: سرانه فضای سبز‌ خرم‌آباد ۱۴۷ هکتار است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، پارک تاریخی یاس، بوستان‌های محله‌ای نسترن و مدافعان سلامت خرم آباد در با حضور شهردار خرم‌آباد و اعضا شورای اسلامی شهر، مهرداد ویسکرمی نماینده مجلس در شورای اسلامی و جمعی از مدیران شهری در خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.

شهردار خرم آباد در آیین افتتاحیه پارک تاریخی یاس، بوستان‌های محله‌ی نسترن و مدافعان سلامت خرم‌آباد، خبر داد: سرانه فضای سبز‌ خرم‌آباد ۱۴۷ هکتار است.

سعید فتوحی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز‌ خرم‌آباد در حال حاضر ۱۴۷ هکتار است، عنوان کرد: این در حالی است که بر اساس ضوابط اداره راه و شهرسازی باید ۳۴۰ هکتار فضای سبز اجتماعی یعنی پارک‌های محله‌ای و منطقه‌ای در خرم‌آباد وجود داشته باشد.

وی افزود: خرم‌آباد یکی از شهرهای فقیر در حوزه سرانه فضای سبز است. در واقع ما باید ۹۳ هکتار به فضای سبز خرم‌آباد اضافه کنیم.

شهردار خرم‌آباد گفت: اگر در سال ۱۸ هکتار فضای سبز انجام شود تنها نیم متر مربع به سرانه فضای سبز خرم‌آباد افزوده می‌شود، بنابراین ما به یک جهش در خصوص افزایش سرانه فضای سبز نیاز داریم.

فتوحی افزود: برای ساخت سه پارک یاس، نسترن و مدافعان سلامت حدود چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه شده است.

شهردار خرم آباد افزود: سرانه فضای سبز‌ خرم‌آباد ۱۴۷ هکتار است.

فتوحی ادامه داد: پارک یاس خرم‌آباد یک هکتار و پارک‌های مدافعان سلامت و بوستان نسترن درمجموع ۱.۷ هکتار وسعت دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: با هدف افزایش نشاط اجتماعی و سرانه فضای سبز شهری، امیداست تا قبل از عید نوروز، پارک صخره‌ای قاضی آباد، پارک اسدآبادی، و پارک محله پارسیلون به بهره‌برداری می‌رسد.
فتوحی با اشاره به ضرورت دفع آب‌های سطحی سه‌راه گلدشت خرم‌آباد تاکید کرد: یکی از کارهایی که در دست اقدام داریم رفع معضل آب‌گرفتگی گلدشت خرم‌آباد با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال است که به‌زودی این مشکل حل خواهد شد.

لازم به ذکر است: آدرس این پارکها بدین شرح است؛ پارک تاریخی یاس واقع درگلدشت، بلوار کریم‌خان زند، خیابان یاس
بوستان محله‌ای نسترن واقع در بلوار سی متری شهید پژوهنده پارک نسترن
پارک مدافعان سلامت واقع در بلوار شصت متری، آبشار ۶

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید