تاریخ: ۱۳:۰۵ :: ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
آخرین وضعیت داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس از لرستان اعلام شد

معاون سیاسی ،امنیتی استانداری لرستان گفت: ۳۸۰ داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر استان تایید صلاحیت نهایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته،، احسان یاوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان اظهار کرد: استان ۷ حوزه انتخابیه برای انتخاب ۹ نماینده و وکیل مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد ۲ نماینده به شهرستان خرم‌آباد و ۲ نماینده به بروجرد تعلق دارد.

وی افزود: یک حوزه انتخابیه در دوره دوازدهم انتخابات در لرستان، مربوط به مجلس خبرگان است که از این حوزه نیز ۲ نفر به کرسی مجلس خبرگان راه می‌یابند.

معاون سیاسی،امنیتی استانداری لرستان گفت: از مجموع یک هزار و ۱۰۱ داوطلب در مرحله پیش‌ثبت‌نام برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان، ۵۶۹ نفر ثبت‌نام نهایی شدند.

وی افزود: از مجموع داوطلبانی که در این دوره در لرستان ثبت‌نام نهایی شدند در مجموع ۳۸۰ نفر تایید صلاحیت، ۱۱۸ نفر عدم تایید ،۵۶ نفر عدم احراز و ۱۵ نفر انصراف داده‌اند که معادل ۶۷درصد تایید صلاحیت و ۳۰ درصد عدم تایید و احراز و سه درصد انصراف می‌باشد.

یاوری یادآورشد: از مجموع پیش‌ثبت‌نامی‌ها در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان تعدادی نقص مدرک داشتند و از مجموع ۵۶۹ نفر تایید نهایی نیز حدود ۱۵ نفر از کاندیداتوری خود اعلام انصراف کردند و تعدادی نیز به ثبت نام نهایی اقدام نکردند.

وی به تفکیک آمار داوطلبان در شهرستان‌های لرستان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس پرداخت و افزود: شهرستان الیگودرز با ۶۱ داوطلب ،۳۶ نفر تایید، ۱۶ نفر ،عدم تایید ،۵ نفر عدم احراز و ۴ نفر انصرافی داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی استان‌داری لرستان گفت: ۱۲۰ نفر در شهرستان بروجرد داوطلب شرکت درانتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند که ۷۰ نفر از آنها تایید صلاحیت ۳۶ نفر عدم تایید، ۹ نفر عدم احراز و ۵ نفر عدم انصراف دادند.

وی افزود: همچنین حوزه انتخابیه شهرستان پل‌دختر با ۲۱ داوطلب ، ۲۰ نفر تایید و یک نفر انصراف و بدون عدم احراز می‌باشد و خرم‌آباد وچگنی با ۱۷۱ داوطلب، ۱۱۱ نفر آنها تایید صلاحیت، ۴۸ نفر عدم تایید ،۸ نفر عدم احراز و ۴ نفر انصراف داده است.

یاوری یادآورشد: از۵۳ نفر داوطلب حوزه انتخابیه دلفان و سلسله ، ۳۹ نفر تایید صلاحیت ،۷ نفر عدم تایید ،۷ نفر عدم احراز و بدون انصراف بوده و از مجموع ۷۷ نفر داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دورود وازنا، ۳۹ نفر تایید، ۱۰ نفر عدم تایید ،۲۷ نفر عدم احراز و یک نفر انصرافی می‌باشد.

وی افزود:همچنین از تعداد ۶۶ نفر داوطلب شهرستان کوهدشت و رومشگان، ۶۵ نفر تایید صلاحیت ،یک نفر عدم تایید و بدون عدم احراز و انصراف می‌باشد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان به اقدام‌های ستاد انتخاباتی لرستان در این دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: پس از تشکیل ستاد انتخابات در استان لرستان ،اطلاع‌رسانی لازم در زمینه استعفای مدیران مشمول ماده ۳۲ قانون انتخابات که قصد داوطلب شدن در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را داشتند در مرحله پیش‌ثبت نام انجام شد.

وی افزود: بر اساس ابلاغ بخش‌نامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر هم‌کاری همه نهادها در طی شدن روال ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات دوازدهم ،دستور و تاکید استاندار به نهادها و سازمان‌های لرستان جهت در اختیار قراردادن امکانات آنها صادرشد.

یاوری یادآورشد:جلسات متعددی در ستاد انتخابات کشور و استان برگزار شده هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در ۱۲ شهرستان و ۲۴ بخش استان لرستان بر اساس قانون و منویات قانونی در زمان مقرر تشکیل شدند.

وی افزود:پس از انتخابات در جلسه معتمدان با مشخص شدن اعضای اصلی و علل بدل هیات بازرسی انتخابات و معاون عمرانی استانداری لرستان به عنوان مسئول این هیات از طرف استاندار منصوب شد.

معاون سیاسی ، امنیتی استانداری لرستان گفت:هیات اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در لرستان با ۱۵ روز فرصت بر مبنای قانون صلاحیت‌ها را بررسی کرد و تایید صلاحیت‌ها بر اساس ماده ۳۱ و ۳۳ قانون انتخابات مجلس ، دستو‌رالعمل ابلاغی وزارت کشور و آیین‌نامه قانون انتخابات بوده است.

وی افزود: پیش از رسیدگی از طریق هیات اجرایی حدود ۲هزار و ۸۴۵ مورد استعلام برای ۵۶۹ داوطلب در استان لرستان صورت گرفته که پاسخ این استعلام‌ها از مراجع پنج‌گانه شامل وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، قوه قضاییه، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی و ثبت احوال برای آنها ارسال شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید