استاندار:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۰۶ :: ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
آزادراه خرم‌آباد- اراک نیازمند لایه سوم آسفالت است

استاندار لرستان گفت: آزادراه خرم‌آباد- اراک نیاز به لایه سوم آسفالت و ترمیم برخی از قسمت‌های این مسیر دارد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فرهاد زیویار در جلسه با خادمی معاون وزیر راه با اشاره به پروژه آزادراه خرم آباد- اراک، اظهار کرد: این پروژه یکی از بخش‌های مهم کریدور ترافیکی شمال- جنوب کشور است که ارتباط بنادر انزلی، آستارا و نوشهر را به نواحی جنوب و جنوب غربی به ویژه بندر امام خمینی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: با ساخت این آزادراه اتصال بین آزاد‌راه‌های ساوه–سلفچگان و خرم‌آباد– پل زال برقرار شده و در آینده در صورت اتصال آزادراه مذکور به سلفچگان و قم و امتداد آن به آزادراه حرم تا حرم به طور موثری بر میزان پویایی و ارتقای شبکه آزادراهی کشور افزوده خواهد شد.

استاندار لرستان تسریع کرد: طول این آزادراه ۱۳۴ کیلومتر است که تاکنون فاز اول این آزادراه به طول ۶۷ کیلومتر حد فاصل بروجرد تا خرم آباد در استان لرستان به بهره‌برداری رسیده است و این مهم، طی مرداد ماه سال ۱۴۰۰ با تلاش مستمر نیروهای پرتوان و زبده صورت پذیرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه فاز دوم این آزادراه که حد فاصل شازند تا بروجرد است؛ در دستور کار قرار گرفته و اتصال این آزادراه در استان مرکزی را به کنار گذر شمالی اراک و شبکه آزادراهی برقرار خواهد کرد، افزود: تا اواخر خرداد حدود ۲۴کیلومتر از مسیر اراک- شازند و بروجرد تعیین تکلیف شده و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز تا سال آینده طراحی می‌شود.

زیویار خاطرنشان کرد: آزادراه خرم‌آباد- اراک نیاز به لایه سوم آسفالت و ترمیم برخی از قسمت‌های این مسیر دارد که قرار است شرکت زیرساخت ۵ هزار تن قیر برای آن تخصیص دهد.

وی افزود: طرح مطالعاتی کنارگذر غربی خرم‌آباد نیز در دست اجرا است.

استاندار لرستان بیان کرد: خط راه آهن دورود –خرم آباد به‌طول ۱۱۴ کیلومتر بخشی از کریدور شمال جنوب کشور است که در حمل بار و مسافر و کالا اهمیت ویژه ای دارد.

به گفته زیویار پروژه مذکور دارای هفت ایستگاه بوده که شامل دو ایستگاه تشکیلاتی و سایر ایستگاه های درجه دو، سه و دارای ۱۷ دستگاه تونل به طول کلی ۳۳۰۰۰ متر است.

گفتنی است در این جلسه آخرین وضعیت چهارخطه‌ها و راه‌های مواصلاتی استان مورد بررسی قرار گرفت.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید