مدیر مخابرات منطقه استان خبر داد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۰۰ :: ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
اجرای ۱۹۰ کیلومتر فیبرنوری در لرستان

مدیر مخابرات منطقه لرستان از اجرای ۱۹۰ کیلومتر فیبرنوری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، نبی اله شمسی فر اظهار کرد: فیبر نوری در مسیر چگنی، کوهدشت، رومشکان و پلدختر نداریم و ما مستاجر زیرساخت هستیم در حال حاضر فیبرنوری بین کوهدشت، خرم آباد، رومشکان و پلدختر وجود دارد اما متعلق به شرکت زیرساخت است.

وی تصریح کرد: سال‌ها است مخابرات استان درمسیر دوره چگنی، کوهدشت، رومشکان و پلدختر فیبر نوری متعلق به خود نداریم؛ فیبرنوری که وجود دارد متعلق به شرکت زیرساخت است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان خاطرنشان کرد: دو فیبرنوری از آن شرکت اجاره کرده‌ایم که در این راستا اشکالی به وجود می‌آورد یکی اینکه فیبر زیرساخت از ابتدا و انتها قابل اتصال است در وسط مسیر و امتداد مسیر امکان بهره برداری وجود ندارد.

شمسی فر اضافه کرد: محدودیت‌هایی داریم و مهمتر از همه اینکه اینها تک مسیر هستند و تنها مسیری هستند این فیبر نوری در آنها وجود دارد.

وی بیان کرد:فیبرنوری خرم آباد به سمت کوهدشت توسط قرارگاه خاتم در حال انجام بوده و از پل کشکان به بعد به طول ۴۰ کیلومتر در حال اجرا است.

شمسی فر اظهار کرد: وقتی مسیر خرم‌آباد کوهدشت اجرا شود کوهدشت تا زانوگه را هم داریم و یکی پروژه‌های ایستگاه آسار بابازید و پلدختر در حال تکمیل شدن است.

وی تصریح کرد: مسیر سمت دهلیج نیز در حال انجام است. قطعه سوم تا ایستگاه آسار رفته که ۸ کیلومتر از آن باقی مانده و چون مشکلات و خطراتی در مسیر وجود دارد سرعت آن کُند است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان خاطرنشان کرد: دو کر فیبر نوری در اجاره مخابرات استان هست که با توجه به برخی محدودیت‌ها از جمله اینکه امکان بهره برداری از فیبر نوری اجاره‌ای در بین مسیر برای روستاها، سایت‌ها و ایستگاه‌های مخابراتی وجود ندارد، دوم اینکه این مسیر فاقد مسیر دوم و پشتیبان است.

شمسی‌فر اضافه کرد: در این پروژه کلیه روستاهای پلدختر تا ویسیان تحت پوشش قرار خواهند گرفت و از مزایای دیگر این پروژه این بوده که علاوه بر رفع تک مسیره بودن امکان بهره‌مندی، روستاها و مسیر کوهستانی جاده قدیم پلدختر- خرم‌آباد را نیز پوشش می‌دهد.

وی بیان کرد: از مزایای این پروژه پایداری و بهره‌مندی روستاهای مسیر است هم پایان دادن به تک مسیره بودن پلدختر کوهدشت و رومشکان است و هم اینکه تمام سایت‌های تلفن همراه متعلق به اپراتورها می‌توانند از این فیبرنوری بهره‌مند بشوند و بحث ارتقا آنها میسر شود.

مدیر مخابرات منطقه لرستان ادامه داد: در حال حاضر ۱۹۰ کیلومتر فیبر نوری در چهار شهرستان کوهدشت، چگنی، رومشگان و پلدختر در حال اجرا داریم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید