رییس اتاق اصناف لرستان:
تاریخ: ۱۲:۰۰ :: ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
اصناف با روشن نگهداشتن چراغ بازار، توطئه‌های دشمن را خنثی کنند

صبح امروز همایشی تحت عنوان نشست تبیین‌گری و روشنگری ویژه صنف بازاریان و روسای اتحادیه‌های اتاق اصناف مرکز لرستان در سالن جلسات حوزه هنری استان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، این همایش با همکاری و همراهی اتاق اصناف مرکز استان لرستان، سپاه ناحیه خرم‌آباد، نیروی انتظامی، بسیج اصناف استان و سازمان صنعت و معدن لرستان برگزار شد.

جنگ روانی امروز تقابل جبهه حق و باطل است

در ابتدای این همایش دکتر امیرعلی امیری مدیریت موسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای ابراز داشت: امروز به عینه تقابل جبهه حق و باطل است درست است مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم وجود دارد و در طول تاریخ این مشکلات در هر کشوری کم‌و بیش وجود داشته و دارد ولیکن چیزی که اثبات شده است این است که انقلاب اسلامی ما یک انقلاب آرمانی است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۱۶ فتنه علیه این نظام شکل گرفته است اما همواره همین مردم و ملت عزیز ما پوزه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به خاک مالیده‌اند و تسلیم استکبار آنان نشده‌اند.
امیری افزود: وضعیت امروز جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر ایستادن در مقابل کفر و نفاق است و در این فتنه جنگ روانی و رسانه ای اخیر که تمام رسانه‌های دیداری و شنیداری معاند علیه ایران متحد شدند ، نشان دادند دنیای کفر به مرحله‌ای رسیده که سعی دارد حق را از بین ببرد اما نمی تواند زیرا فتنه انگیزی و دسیسه‌های همین بلاد کفر رنگ باخته و مردم با بصیرتی بالا به نیت و مقاصد شوم ضدبشری آنان پی‌برده‌اند.

هر کاسبی که کرکره مغازه‌اش را پایین بکشد از ما نیست

فرمانده نیروی انتظامی لرستان نیز در این همایش با اشاره به جمله معروف ما ملت امام حسین (ع) هستیم، گفت: مقاومت مردم میهن عزیز ما در دوران ۸ سال دفاع مقدس نشات گرفته از مکتب حسین(ع) و یارانش بود و حتی شرایط در آن زمان اقتضا کرد که اصناف کار و کسبه کسب را رها کنند و به میدان جنگ بروند و در دفاع از مرز وطن جان خود را طبق اخلاص گذاشتند و چند درصد از شهدا و جانبازان و آزادگانی که تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده‌اند از همین اصناف بودند.
سردار یحیی الهی تاکید کرد: الان چیزی که مبرهن است فتنه و جنگ ترکیبی دشمن است که بر ملت ما تحمیل می‌شود و این دنباله همان جنگ‌ها و دشمنی‌های گذشته است ولیکن ملت ما همچنان ملت امام حسین (ع)است و اینان فرزندان همان مردمی هستند که در دوران دفاع مقدس جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند لذا هوشیار هستند که اسیر فتنه و دسیسه‌های دشمن نشوند.
فرمانده انتظامی لرستان ادامه داد: دشمن هر سری قصد ایجاد تفرقه در بین اقشار مختلف جامعه دارد و این‌بار اصناف و بازاریان و همه کسانی که در اقتصاد مملکت نقش دارند را هدف قرار داده اما خبر ندارد ما ملت ایران از هر گروه و صنف و قشری پیروان شهدا هستیم و هرگز تسلیم فتنه‌های آنان نسده و نخواهیم شد.
سردار الهی ضمن تشکر از همکاری مجموعه اتاق اصناف و بازاریان تصریح کرد: با این اوصاف در جنگ روانی اخیر فعالیت و صلابت اصناف و بازاریان دفاع از انقلاب و آرمان‌های انقلاب است و هر کاسبی که کرکره مغازه‌اش را پایین بکشد از ما نیست زیرا دشمن از طریق رخنه در بازار قصد اخلال در امنیت و آرامش روان مردم را دارد.

سردار الهی خاطرنشان کرد: البته تامین امنیت شما اصناف و بازاریان عزیز با ماست و رونق بازار دست شما لذا شما با نشاط همیشگی فعالیت داشته باشید و ما اعلام می‌کنیم در راستای حفظ امنیت شما آماده باش هستیم که هیچ‌ گونه مشکلی برای اصناف مختلف پیش نیاید.

اصناف با تعطیلی بازار آب به آسیاب دشمن نریزند

در ادامه سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل با اشاره به دسیسه‌های رسانه‌های معاند و دشمن در اغتشاشات اخیر اظهار کرد: کشور در شرایط تحریم‌ها و فشار مشکلات اقتصادی قرار دارد اما تک تک هموطنان عزیز ما ذره‌ای با دشمنان این خاک همراه نبوده و نیستند و دشمن از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرد و در بحبوحه مشکلات داخلی با اغراق و بزرگنمایی مشکلات در فضای مجازی قصد فریب افکار عموم خصوصا روحیه لطیف جوانان و نوجوانان ما را دارد ولیکن از آنجایی که حق و راستی هرگز از بین رفتنی نیست دست آنان رو شده و مردم عزیز ما از هر گروه، حزب و طبقه‌ای باشند شرف، ناموس و عزت خود را به شعارهای پوچ و منافی عفت و پاکدامنی نخواهند فروخت.
سردار کشکولی سپاه و نیروی انتظامی را یاور و دوست و همراه مردم دانست و تاکید کرد: بنده شخصا در میان دانشجویان معترض حضور داشته و به این پسران سرزمین خودمان به گفتگو نشستم و خدا گواه است اکثریت معترضین به اشتباه خود اعتراف کرده و این هیاهو و بی نظمی ناشی از دسیسه‌های ننگین رسانه‌های خارجی است و دشمن هرگز چشم دیدن موفقیت و سربلندی ایران را ندارند.
وی با اشاره به اینکه دشمن در جنگ روانی هر سری گروه خاصی از افراد جامعه را نشانه می‌گیرد، اصناف وکسبه را قلب بازار برشمرد و گفت: در شرایط کنونی حضور بازاریان و‌اصناف و فعالیت آنان یکی از مراتب جهاد تبیین در راستای خنثی کردن حربه‌های دشمنان ایران اسلامی است وهر کاسبی که در رونق بازار فعال است خادم مردم و چرخه خرید و فروش است و اصنافی که آگاهانه یا ناآگاهانه سعی در تعطیلی کسب دارند، هوشیار باشند که این کار حکم آب ریختن به آسیاب دشمن را دارد و شایسته نیست ضد انقلاب شناخته شوند لذا کسبه و همه اصناف باید بدانند در شرایط فعلی بی اعتنایی به دسیسه‌های دشمن در دفاع از استقلال و سربلندی ایران در صحنه باشند.
سردار کشکولی تصریح کرد: منکر تحریم‌ها و مشکلات داخلی کشور نیستیم ولیکن این مشکلات با هم‌فکری و همت مسئولین و خود مردم امکان‌پذیر است دشمنی که ما را تحریم کرده حتی اقلام دارویی را برای بیماران ما نمی‌فرستد دلسوز شما نیست و از طرفی زخم‌های کشور ما را شناسایی و مورد هدف قرار داده و با تحریک روحیه جوانان و دانشجویان و….. سعی در پیشبرد مقاصد شوم خودش دارد که در حقیقت منافی آزادی و ارزشهای اخلاقی است.

اصناف قلب تپنده اقتصاد بازار محسوب می‌شوند

در ادامه دکتر بهمن جعفری رییس صنعت، معدن و تجارت استان لرستان هدف از برگزاری همایش را در راستای تببین و روشنگری اصناف و بازاریان دانست و گفت: اصناف و بازاریان ما باید آگاه و هوشیار باشند که مانند سنوات گذشته قلب تپنده بازار و محرک پویایی اقتصاد کشور محسوب می شوند لذا شایسته است نهایت همکاری را با مردم داشته باشند.
جعفری افزود: اصناف و بازاریان باید توجه داشته باشند در بحث عرضه محصولات و رفع نیازهای مردم نقش اساسی دارند و در اتقاقات اخیر نیز هوشیار باشند و درگیر فتنه‌های دشمنان نشوند و بیش از پیش کار خود را به خوبی انجام دهند که همین فعالیت روزانه و صنفی آنان خدمت خالصانه به مردم است و دسیسه‌های دشمنان کشور را خنثی می‌کند.
او در ادامه با آرزوی توفیق برای مدافعان امنیت و آسایش کشور بیان کرد: امیدواریم با همکاری و همراهی مردم، اصناف و فعالان جبهه تولید، صنعت و اقتصاد شاهد رونق کسب و کارها باشیم و به اقتصاد پویایی در سطح کشور برسیم.

اصناف با روشن نگهداشتن چراغ بازار توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند

در ادامه حشمت رحیمی رییس اتاق اصناف مرکز استان نیز تاکید کرد: امروز دشمنان ایران اسلامی با پیچیده ‌ترین راهبردها و ابزارها به مصاف با جبهه حق آمده و اقدامات خصمانه اش در بدعهدی ها، پیمان شکنی‌ها و دسیسه های شیطانی برای برهم زدن امنیت کشور عزیزمان، برای ملت به خوبی عیان شده است و اینک کمتر کسی را می توان پیدا کرد که با این همه خصومت بتواند به آمریکا و همراهان اروپایی اش اعتماد داشته باشد.
حشمت رحیمی تشریح کرد: اما آنچه همه توطئه‌ها را خنثی و مکر مکاران را به خودشان باز می‌گرداند آگاهی، بصیرت و شناخت درست مسائل سیاسی کشور و جهان است. در این برهه حساس که عصر جنگ رسانه ای و تبلیغاتی است و دشمن با ابزارهای پیشرفته و متنوع رسانه ای به جعل روایت ها می پردازد تا به اعتقادات و باورهای انقلابی مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی ضربه بزند. اصناف و بازاریان بابصیرت نقش موثری در هوشیار سازی، آگاهی بخشی و دشمن شناسی جوانان داشته و دارند.
رحیمی تاکید کرد: خودباوری جوانان در برابر روشنفکران غرب زده و جلوگیری از جولان جاعلان روایت ها در مرزهای فکری جامعه، بخشی از رسالت‌های کسبه امین و بازاریان انقلابی است و همین اصناف می‌توانند با روشن نگهداشتن چراغ بازار و مغازه ها و رعایت انصاف روح امید ؛ زندگی و نشاط را در جامعه روشن نگه دارند و هوشیار باشند با این کار توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج اصناف استان لرستان نیز خیرمقدم به کلیه اصناف وبازاریان از همکاری و زحمات رئیس اتاق اصناف مرکز استان لرستان در برگزاری این همایش تقدیر و تشکر کرد و گفت: اصناف و بازاریان قلب بازار محسوب می‌شوند لذا فعالیت و خدمت روزانه اصناف در شرایط فعلی علاوه بر تامین نیاز مردم ایستادگی در مقابل فتنه دشمنان انقلاب اسلامی ایران است لذا این همایش امروز به منظور روشنگری و افشای دسیسه‌های دشمن برای شما سربازان جبهه بازار و اقتصاد کشور برگزار گردید و ضمن آرزوی موفقیت و اوضاعی پربرکت از حضور تک تک شما تقدیر و تشکر می‌کنیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید