خزانه‌دار و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران مطرح کرد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۱۸ :: ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
به‌روزرسانی مباحث مالی و اداری اتاق اصناف ایران

خزانه‌دار و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: در مدت کمی که از آغاز به فعالیت هیات رئیسه جدید اتاق اصناف ایران‌ می‌گذرد، توانسته‌ایم اقدامات خوبی را در راستای به‌روزرسانی مباحث مالی و اداری اتاق اصناف ایران انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حشمت رحیمی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران به واریز مبالغی برای بازرسان اتاق‌های اصناف شهرستان اشاره کرد و گفت: دستمزد ناکافی و دیرکرد در پرداخت حقوق بازرسان یکی از مسائل مهم اتاق‌های اصناف است که به موجب تامین نشدن بودجه از سوی دولت (تبصره ۷ ماده ۷۲ قانون نظام صنفی) گریبان‌گیر اصناف شده است. لذا اتاق اصناف ایران مبلغی را به طور مستقیم به حساب بازرسان اتاق‌های اصناف واریز کرده است.

وی بیان کرد: تجهیز اتاق اصناف ایران به سامانه انبار اداری یکی از این اقدامات بوده است. در این راستا یک بار هزینه شده است تا در سال‌های آینده هرچه خریداری شود در سیستم ثبت شده و هنگام خروج از انبار به جهت موارد مصرفی به صورت سیستمی ثبت شود.

رحیمی افزود: با بررسی پرونده کارکنان اتاق اصناف ایران مشخص شد دستمزد برخی از کارکنان پایین است لذا با تصویب هیات رئیسه، همسان‌سازی حقوق پرسنل در راستای ایجاد انگیزه نیز انجام شد.

خزانه دار و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در خصوص بیمه تکمیلی نیز گفت: در این باره نیز مشکلاتی وجود داشت که بیمه کارکنان اتاق اصناف ایران، بیمه اتاق‌ها و بازرسان سراسر کشور انجام شد.

وی گفت: در اقدامی دیگر، حق الجلسات هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران و روسای مراکز استان نیز به روز شده است. به طوری که چند جلسه پیش پرداخت نشده بود که این کار انجام شد.

خزانه دار و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران تصریح کرد: تدوین آیین نامه مالی را در دستور کار داریم. با تصویب این آیین نامه فرایند مالی اتاق اصناف ایران منظم و شفاف‌تر از گذشته خواهد بود.

وی گفت: مجموعه این اقدامات کمک‌ می‌کند تا هزینه‌های اتاق اصناف ایران کاهش داشته، بر انگیزه کارکنان و بازرسان تقویت شده و شفافیت در سیستم اداری اتاق اصناف ایران افزایش یابد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید