گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۲۸ :: ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
افتتاح کارگاه تولیدی و اشتغالزایی ویژه‌ی زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست در فلک‌الدین و میدان تیر

با حضور مریم پورسرتیپ، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان و در راستای تقویت اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست، کارگاه تولید چیپس میوه در منطقه‌ی حاشیه‌نشین فلک‌الدین و میدان تیر خرم‌آباد افتتاح شد.

پایگاه خبری سنگ‌نوشته، یاددشت، این کارگاه تولیدی و اشتغالزایی، با پیگیری دفتر تسهیل‌گری و توسعه‌ی محلی فلک‌الدین و میدان تیر شهر خرم‌آباد و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی استان، راه‌اندازی شده است و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، در روز دوشنبه، ۲۴ خردادماه، آنرا افتتاح کرد.

همچنین در این روز، با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان، رنگ‌آمیزی یکی از دیوارهای محله با مشارکت کودکان محله، انجام شد تا هم فرهنگ توجه به هنر از جمله هنر نقاشی در ذهنیت کودکان، تقویت و هم فرهنگ اجتماعی کار گروهی و تیمی نزد کودکان محله، تقویت شود.

مدیر دفتر تسهیل‌گری و توسعه‌ی محلی فلک‌الدین و میدان تیر، پژمان دالوند و کارشناس اقتصادی این دفتر، رضوان حسینی است.

مریم پورسرتیپ، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان در آیین افتتاح این کارگاه تولیدی و اشتغالزایی، گفت:«دفاتر تسهیل‌گری و توسعه‌ی محلی، تلاش می‌کنند با آگاه‌سازی، مشارکت‌گرایی مردم و توانمندسازی، اقتصاد مبتنی بر تولید و اشتغال را در محلات حاشیه‌نشین تقویت کنند تا در نتیجه‌ی رونق اقتصادی، از آسیب‌های اجتماعی این محلات، کاسته شود».

پورسرتیپ، توضیح داد:«یکی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی محله‌های حاشیه‌نشین، وجود زنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست است که تلاش دفاتر تسهیل‌گری و توسعه‌ی محلی و استانداری لرستان، آن است که براساس توانمندسازی زنان و حمایت از این‌گونه زنان، از بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با این حوزه، پیشگیری کنند».

وی تصریح کرد که وقتی یک کارگاه تولیدی و اشتغالزایی ایجاد می‌شود هم کمک کردن به فرهنگ کار و تولید در جامعه است و هم با اشتغالزایی تعدادی از زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، بسترهای آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، توضیح داد:«وقتی زنان، آسیب ببینند خود به خود بر روی نوع تربیت فرزندان آنها که نسل‌های آینده‌ساز کشور هستند اثرات منفی خواهد گذاشت؛ از این رو، می‌بایست آگاه‌سازی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست را همواره جدی گرفت و تقویت کرد».

مریم پورسرتیپ روی این موضوع تأکید کرد که همه‌ی اقدامات و سیاست‌گذاری‌ها بایستی در جهت تقویت تولید و اشتغالزایی در محله‌های حاشیه‌نشین و تقویت رونق و شکوفایی اقتصادی در این محلات باشد تا بسترهای لازم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.
او تشریح کرد که موضوع آگاه‌سازی زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست، باعث ارتقای اعتماد به نفس زنان و تقویت نهاد خانواده خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، تأکید کرد:«می‌بایست فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و دفاتر تسهیل‌گری و توسعه‌ی محلی را تقویت کرد تا بتوان از سطح آسیب‌های اجتماعی کاست».

پورسرتیپ توضیح داد که فعالیت دفاتر تسهیل‌گری و توسعه‌ی محلی، همواره تحت ارزیابی حوزه کاری مدیریت امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، قرار می‌گیرد.
وی افزود:«رویکرد کاری دفاتر تسهیل‌گری و توسعه‌ی محلی، این است که با تقویت مشارکت آگاهانه‌ی مردم محله‌ها، فرهنگ مطالبه‌گری برای رفع مشکلات و معضلات محلات حاشیه‌نشین را تقویت کنند و از سوی دیگر، کوشش کنند توانمندسازی در ابعاد مختلف را در این محله‌ها محقق سازند».

گفتنی است شهر خرم‌آباد دارای ۱۵ محله‌ی حاشیه‌نشین و ۸ دفتر تسهیل‌گری و توسعه‌ی محلی است.

خبر: شهرام شرفی

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید