تاریخ: ۱۰:۲۵ :: ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
افتتاح کلینیک غربالگری بیمارستان شهید رحیمی در هفته دولت

رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد از افتتاح کلینیک غربالگری در این بیمارستان طی هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مانیا بیرانوند در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار،اظهار داشت:به همت معاونت درمان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان،کلینیک غربالگری خارج از بیمارستان بود که به بیمارستان شهید رحیمی منتقل و در هفته دولت افتتاح می شود.

وی ادامه داد:این کلینیک کمک می کند تا برای آن دسته از بیمارانی که غربالگری های مورد نیازشان در داخل کشور انجام نمی شده است در حال حاضر این خدمات را در داخل کشور و در استان دریافت کنند.

بیرانوند تصریح کرد:در این کلینیک کنسرهای برس،پستان، دستگاه گوارش،سرطان زنان و… پوشش داده می شود و با تعرفه دولتی به بیماران خدمات ارائه می شود.

رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد در بخش دیگری از صحبت هایش به راه اندازی کلینیک اسکلروتراپی در این بیمارستان گریزی زد و گفت:اسکلروتراپی یک روش درمانی است که از آن برای درمان واریس و رگ‌های عنکبوتی استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد:تمام تجهیزات کلینیک اسکلروتراپی آماده است و این کلینیک به زودی راه‌اندازی می‌شود.

بیرانوند با اشاره به بیماری CF، عنوان کرد:بیماری CF یا کیستیک فیبروز یک بیماری ژنتیکی است که شایع‌ترین بیماری دستگاه تنفسی نیز شناخته شده است که مهم‌ترین عضو درگیر در این بیماری ریه است و بیمار به علت مشکلات پیشرفته ریوی دچار آسیب های جدی می شود.

وی ادامه داد:با تلاش همه همکاران به ویژه پزشکان فوق تخصص گوارش و ریه،کلینیک CF بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد نیز راه‌اندازی شده است.

رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد اظهار کرد:با حضور این تیم در کلینیک CF،بیماران علاوه بر ویزیت از نظر نوع و دوز دریافت دارو، رشد طبیعی، قد و وزن، بلوغ، مشکلات گوارشی، تغذیه سالم و مناسب، فیزیو تراپی های مورد نیاز،کاهش هزینه های درمان از طریق خیرین و مشاوره های روانشناسی مورد بررسی قرار می گیرند.

بیرانوند در بخش دیگری از صحبت هایش به راه اندازی کلینیک قلب در بیمارستان شهید رحیمی اشاره کرد و گفت:در حال حاضر بیمارانی که دارای مشکلات قلبی عروقی هستند در دو شیفت کاری در کلینیک قلب این بیمارستان با تعرفه دولتی معاینه می‌شوند.

وی افزود:علاوه بر این، کلینیک زخم نیز در این مجموعه راه اندازی شده وجود اینکه در زمینه دستگاه وکیوم با مشکل روبرو بودیم اما خوشبختانه بیمارستان درحال خریداری این دستگاه است تا بتوان از وکیوم برای بیماران استفاده کرد.

رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد در بخش دیگری از صحبت هایش به توسعه فضای پارکینگ بیمارستان گریزی زد و گفت:توسعه پارکینگ یکی از دغدغه های مجموعه بیمارستان است که در این راستا چندین جلسه با ریاست دانشگاه برگزار شده است.

وی ادامه داد:لذا با نظر مساعد رئیس دانشگاه مقرر شد به جهت خدمات دهی مطلوب به مراجعین پارکینگ طبقاتی در بیمارستان احداث شود، لذا در حال برنامه ریزی هستیم تا با رفع موانع بتوانیم در آینده نزدیک عملیات اجرایی این طرح مهم را آغاز کنیم./قاب خبر

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید