تاریخ: ۹:۰۶ :: ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
سطح باغات انار لرستان ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است/ افزایش ۱۰ درصدی تولید انار در استان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: سطح باغات انار استان ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است، که بیش از نیمی از این مقدار یعنی حدود ۱۸۰۰ هکتار آن در شهرستان کوهدشت است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، به گفته محمد حسن کیانی بیشترین سطح مجتمع انار کاری با حدود ۱۲۰۰ هکتار مربوط به منطقه سیاب کوهدشت است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: میزان تولید انار امسال با توجه به بهبود شرایط اقلیمی، فعالیت‌های ترویجی، برنامه‌های تغدیه‌ای و مبارزه با آفات و بیماری‌های جهاد کشاورزی با حدود ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل به حدود ۷۰ هزار تن خواهد رسید.

کیانی فر میزان انار درجه ۳ استان را ۵ هزار تن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر فرآوری انار درجه ۳ تنگ سیاب توسط کارخانه فرآوری انجام می‌شود، البته صنایع فرآوری خانگی تولید رب و آب انار توسط بخش خصوصی در حال توسعه است.

وی به برنامه‌های مدیریت باعبانی در سازمان جهاد کشاورزی در بهبود شرایط انار کاری و توسعه آن اشاره کرد و افزود: انتخاب و تکثیر ارقام برتر از لحاظ اقتصادی یکی از برنامه‌های مهم ما است، هم اکنون با تفاهم نامه‌ای که با کشت و صنعت فجر به امضا رسیده و با همکاری تحقیقات و گواهی بذر و نهال این برنامه در حال اجرا است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برنامه‌های آموزشی، تغذیه باغات، اصول بهداشتی و مبارزه با آفات و بیماری‌ها در حال اجرا است، همچنین به صورت پایلوت در بعضی نقاط به صورت تلفیقی در باغ‌های کوهدشت انجام شده است.

کیانی فر با اشاره به کیفیت انار استان به ویژه انار سیاب اشاره کرد و افزود: در بحث صادرات با چند بازرگان رایزنی کرده‌ایم، که آمادگی خود را برای صادرات اعلام کرده‌اند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید