نماینده ولی‌فقیه در لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۳۳ :: ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
امام علی (ع) همواره خود بر ضرورت تقوا و طرفداری از حق و حمایت از مظلوم تاکید داشت

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: امام علی (ع) در واپسین لحظات عمر خود بر ضرورت تقوا و بی اعتنایی به زرق و برق دنیا، طرفداری از حق و حمایت از مظلوم در برابر ظالم، نظم در همه کارها و صلح و ثبات در بین مردم، رسیدگی به امور یتیمان و حفظ حقوق همسایگان، عمل به قرآن، اهتمام به نماز، حج و جهاد، ارتباط با یکدیگر و ترک جدایی‌ها، امر به معروف و نهی از منکر و عدم تعدی به کسی که او را به شهادت رسانده، تاکید کردند.


به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته،
حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز نامگذاری نماز جمعه عنوان کرد: در این رابطه سلسله برنامه‌های فرهنگی از سوی ستاد نماز جمعه، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و همه ستادهای نماز جمعه شهرها با همکاری مؤسسات فرهنگی تدارک دیده شده است و در این راستا نوجوانان، جوانان و… در این برنامه‌ها حضور پیدا کنند.

ضرورت تخصیص اعتبار دولتی به بهزیستی و تأمین اجتماعی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان همچنین با اشاره به ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تأمین اجتماعی گفت: هدف از تشکیل این دو سازمان در راستای تحقق و گسترش عدالت اجتماعی بوده است، به مردمی که از طبقه متوسط و پایین‌تر هستند کمک‌های تعریف شده ارائه شود.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: خدمات خوبی از سوی این سازمان‌ها ارائه شده، البته تا رسیدن به آرمان‌های مدنظر در این رابطه فاصله زیادی داریم، با توجه به مشکلاتی که جامعه هدف سازمان بهزیستی دارد نیازمند تخصیص اعتبار کافی از سوی دولت به این سازمان است، با توجه به فراوانی مشمولان، این سازمان نیازمند کمک نیکوکاران است و با کمک خیرین نیز تا کنون توانسته خدمات ارائه بدهد و به وظایف خودش عمل کند.

وی افزود: تأمین اجتماعی نیز در راستای تحقق عدالت اجتماعی ایجاد شده، انتظار می‌رود با برنامه ریزی درست، علمی، کارشناسی و ظرفیت‌ها، کارخانه‌ها و صنایعی که این سازمان دارد خدمات ارزشمندی بیش از آنچه تا کنون ارائه داده، ارائه بدهد.

زنده کردن سخن حق از آرمان‌های امام و رهبری است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت امام باقر(ع) گفت: دوران امامت ایشان حدود ۱۹ سال بود و موفق شدند که جنبش و نهضت علمی به وجود آورند که در دوران فرزند ایشان امام صادق (ع) این نهضت به اوج خودش رسید.

حجت‌الاسلام شاهرخی بیان داشت: امام باقر (ع) در دوران پر تلاطم آن روز در دنیایی که اُموی‌ها آن را مملو از فساد کرده بودند جریان فرهنگی و دینی را در به وجود آورد که عصرها و نسل‌ها را پشت سر گذاشته و تا ظهور امام عصر (عج) ادامه خواهد داشت.

وی افزود: آموزه‌های اسلامی، فقه اسلامی، تفسیر، علوم قرآن و اخلاق اسلامی برگرفته از دانشی است که امام باقر (ع) به علما و اندیشمندان در حوزه‌های علمیه رسانده است، غنای حوزه‌های علمیه در همه علوم در طول بیش از هزار سال به واسطه دانشی است که از ایشان و امام صادق (ع) رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امام صادق (ع) الگوی کاملی برای همه روحانیت، طلبه‌ها، جویندگان دانش و کسانی که در راه آرمان‌ها و فضیلت‌ها حرکت می‌کنند، است، با این الگوی کامل می‌توان سخن حق را در میان انبوهی از مشکلات و دنیایی که غرق در گمراهی و فساد است، زنده کرد و آن را به عصرها و نسل‌ها رسانید؛ این همان هدفی است که امروز ملت ایران برای آن تلاش می‌کند.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: زنده کردن سخن حق، ایستادگی در راه عدل و انصاف، مقاومت در برپایی فضیلت‌های اسلامی و انسانی، چیزی است که مقام معظم رهبری، امام راحل، حوزه‌های علمیه، روحانیت و همه مردم به دنبال آن بوده و هستند.

صلابت شورای نگهبان در اجرای وظایف

وی در ادامه با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: وظایف متعددی برای این شورا تعریف شده، نظارت بر قانون گذاری، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از جمله این وظایف است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه نظام ما، جمهوری اسلامی است و اسلام قوام نظام ما است افزود: ستون نظام ما، اسلام و جمهوریت مردم است، نهادی که تشخیص می‌دهد این قوانین منطبق بر قوانین اسلامی است شورای نگهبان است، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از دیگر وظایف این شورا است.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه خوشبختانه شورای نگهبان در هر سه وظیفه، با استحکام، با صلابت و با استقامت عمل کرده است و این امر جای تقدیر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز عرفه و عید قربان عنوان کرد: نماز عید قربان در مصلای الغدیر و همه شهرهای استان برگزار خواهد شد، این روز جز روزهای با فضیلت است که اعمالی مانند دعا، استغفار، برپایی نماز و… در آن تاکید شده است.

برگزاری تجمعات در راستای آسیب زدن به جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به اینکه ویروس کرونا همچنان در استان ما وجود دارد و همه همکاری کنید تا این روزها را پشت سر بگذاریم، گفت: رعایت فاصله اجتماعی، رعایت اصول بهداشتی و… مورد توجه قرار گیرد، نماز جمعه با مجوز ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود، با تحقیقات علمی و کارشناسی روشن شد که برگزاری نماز جمعه با رعایت اصول می‌تواند ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: ولی تجمعاتی که در برخی جاها برگزار می‌شود در راستای آسیب زدن به فرد و جامعه است و درخواست می‌کنیم که این اجتماعات تعطیل شود تا با فضل الهی و واکسیناسیون، جمعیت مسلمان ما در صحت و سلامت قرار گیرند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید