مدیرکل جدید دیوان محاسبات لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۸:۵۶ :: ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
امروز نظارت یک بحث جدی در کشور و مطالبه‌ای همگانی است

مظفر جمالی نژاد شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری و مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات لرستان در سخنانی گفت: خدا را شاکرم که توفیق خدمت در این استان را یافته‌ام و امیدوارم بتوانم ، این امانت را در راستای تحقق اهداف نظام و رسالت سازمانی و اجرای سیاست‌های تحولی رئیس کل محترم دیوان محاسبات کشور به کار گیرم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، جمال‌نژاد در باب اهمیت نظارت موثر بیان کرد ، نظارت زمینه ساز و تحقق بخش عدالت و امانت داری درست وا عتماد آفرین است و موجب ایجاد ارتباط مؤثر حاکمیت و مردم خواهد بود. ضمن اینکه نظارت، مصرف درست ،کارآمد و اثر بخش منابع کشور را فراهم می‌کند.

مدیرکل جدید دیوان محاسبات لرستان با تاکید بر اینکه نظارت ضامن بقاء حیات سازمان‌ها و سوپاپ اطمینان یک نظام اجرایی موفق و پیشرو است، افزود: امروز نظارت یک بحث جدی در کشور و مطالبه همگانی است و رویکرد و جهت گیری کلیه مسئولین، مقامات و سران قوا روی این مسئله است.

جمالی نژاد یادآور شد: رئیس کل دیوان محاسبات کشور، با توجه به انتظارات جامعه و حاکمیت، سیاست‌های تحولی دیوان را در سند راهبردی پنج ساله تصویب و ابلاغ کرده‌اند و محور این سیاست‌ها مبتنی بر شعار «دیوان فناورانه مردم پایه» است و تاکید جناب اقای دکتر بذر پاش بر این است که ظرفیتهای نظارتی دیوان محاسبات را بر حل نیازمندیها و مشکلات مردم متمرکز و بسیج کنیم و از طرفی از کمک مردم برای تحقق یک نظارت موثر بهره ببریم که این مهم نیازمند ارتباط موثر و مستمر دیوان محاسبات و آحاد جامعه می باشد.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم این سیاست‌ها را در یک فضای تعاملی و با همکاری کلیه دستگاههای اجرایی در استان به پیش ببریم، اظهار داشت: رویکرد ما سیاست پیشگیرانه در مدار قانون و حفظ استقلال و اجتناب از هرگونه وابستگی است؛ همچنین مسائل مهم و کلان استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین ، جزء برنامه ها نطارتی دیوان خواهد بود.

مدیرکل جدید دیوان محاسبات لرستان خاطرنشان کرد: بعضاً ترک فعل‌ها و مغفول ماندن وظایف دستگاه‌های اجرایی ، خسارتهای زیادی به بیت المال وارد می‌کند و طیف وسیعی از جامعه را نگران می‌کند؛ لذا این موصوع باید مد نظر دستگاههای اجرایی باشد و برای دیوان از اولویتها بشمار می رود .

جمالی نژاد با بیان اینکه به نظارت میدانی از طرح‌ها همچنان با هدف اثر بررسی وضعی آنها بر مشکلات مردم، ان شاالله خواهیم پرداخت، تصریح کرد: تقویت حسابرسی عملکرد در کنار سایر حسابرسیها به منظور اثربخش و کارآمد نمودن فعالیتها و برنامه ها و طرح های دولت مد نظر خواهد بود و برگزاری نشست‌های تخصصی با دستگاه‌های اجرایی برای بهینه کردن عملکردها و امور در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان ، همکاری ، حسابدهی ،پاسخگویی و شفافیت کامل و نیز تقویت نطام کنترلهای داخلی و تهیه بانکهای اطلاعاتی کارآمد را از پیش نیازها و الزامات دستیابی به یک نظارت موثر برشمرده که می بایست مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: دیوان محاسبات از مدیران سالم، صالح، پاکدست، دلسوز و دغدغه مند نسبت به توسعه استان و حل مشکلات مردم حمایت خواهد کرد و این سیاست راهبردی دیوان و جناب آقای دکتر بذر پاش رئیس کل محترم دیوان محاسبات کشور است.

وی در پایان بر ضرورت همکاری و تعامل مستمر دستگاههای اجرایی با دیوان ، برای تهیه به موقع گزارش تفریغ بودجه و گزارش نظارت مستمر بر اجرای بودجه در مقاطع دو ماهه ، در بازه زمانی پیش بینی شده تاکید نموده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید