گروه: خبر
تاریخ: ۱۴:۰۵ :: ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
جلسه شورای اقامه نماز و مهدویت دیوان محاسبات لرستان

جلسه شورای اقامه نماز و مهدویت اداره کل دیوان محاسبات استان با حضور حجت الاسلام والمسلمین چراغی مدیر ستاد اقامه نماز و مهدویت استان، جناب آقای جمالی نژاد مدیر کل دیوان محاسبات استان و همکاران روز شنبه سیزدهم اسفند ماه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در ابتدای این جلسه مدیر کل دیوان محاسبات استان پرداختن به نماز در ادارات و اقامه آن در اول وقت را امری ضروری دانست و بیان داشت: تبلیغ و فرهنگسازی نماز، بعنوان یک تکلیف شرعی و اخلاقی و وظیفه قانونی و اداری ما همواره باید سرلوحه امور قرار داشته باشد و برنامه ریزی لازم درخصوص اجرای فعالیتهای تبلیغی و ترویجی و تشویقی مناسب برای دعوت عموم مردم به نماز و عبادت، در تمامی آثار و رویدادهای فرهنگی و هنری لحاظ گردد.

وی خاطر نشان کرد: با عنایات خداوند متعال اقدامات خوبی در راستای فرهنگ نماز و نمازخوانی صورت گرفته که از جمله آنها میتوان به برگزاری منظم جلسات شورای اقامه نماز، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در اختیار جهت نشر محتوای فرهنگی و تبلیغی با موضوع نماز و مهدویت، برگزاری کارگاه های اعتقادی و مذهبی در اداره اشاره کرد.

جمالی نژاد با بیان اینکه آماده همکاری با ستاد اقامه نماز در نشر فرهنگ نماز و نماز خوانی هستیم، افزود: از جمله برنامه های در دست اقدام می توان به برگزاری نشست تخصصی آداب و اسرار نماز ویژه کارکنان، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ویژه کارکنان با موضوع نماز، تجلیل و تقدیر از نفرات برتر مسابقه کتاب خوانی با موضوع نماز ویژه کارکنان، برگزاری جشن تکلیف فرزندان همکار اشاره کرد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین چراغی مدیر ستاد اقامه نماز استان با اشاره به اهمیت وجایگاه شورای اقامه نماز ،برنامه ریزی وسیاستگذاری در راستای اقامه نماز ونماز جماعت درادارات و نهادها ،انجام برنامه های متعدد فرهنگی ،تشکیل جلسات کاربردی را مورد تاکید قرار دادند.

وی برانجام فریضه نمار در اول وقت در ادارات تاکید نمود و گفت: آشنایی نسل جوان ونوجوان‌با فلسفه واحکام نماز،استفاده از ظرفیت روحانیون ،افراد موثر وتوانمند در این عرصه می تواند به توسعه وتعمیق فرهنگ نماز کمک نماید.

وی گفت بر تقویت نگاه مسئولین به بنیاد مهدویت و جریان فرهنگ، گفتمان‌ و انتظار مهدویت باید وارد زندگی‌ مردم شود تا امید و نشاط به جامعه ببخشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه، انقلاب اسلامی و نظام دینی ما راهگشا و در جهت ایجاد جامعه مهدوی حرکت می کند، گفت: در این راستا نیاز به هم افزایی و یاریگری همه دستگاه ها می باشد و وظیفه ای است که باید انجام داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین چراغی بر تقویت آموزه انتظار به عنوان یک ظرفیت بین‌الادیانی تاکید کرد و گفت: با برنامه های سازنده می ‌توان دل‌ها و افکار را نزدیک به هم کرد و مسیر را در جامعه توسعه، تعمیم و گسترش داد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید