گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۲۵ :: ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
رصد و بررسی مسائل و چالش‌های استان جزء اولویت‌های دیوان محاسبات است

مدیرکل دیوان محاسبات استان لرستان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که شامگاه چهارشنبه، دوم شهریور با حضور دکتر قالیباف و روسای کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس و مسئولان استانی تشکیل گردید، گفت: رویکرد و جهت‌گیری کلی دیوان در سنوات اخیر مبتنی بر شعارهای چهار گانه و محوری مجلس یازدهم شامل شفاف سازی ، هوشمندسازی ، مردمی سازی و کارآمد سازی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مظفر جمالی‌نژاد ضمن تقدیر و تشکر از اظهار لطف و حمایت‌های معنوی مقام معظم رهبری ، رئیس مجلس شورای اسلامی ، کمیسونهای تخصصی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر بخشهای جامعه از اقدامات و عملکرد دیوان محاسبات ، ارائه گزارش زودهنگام تفریغ بودجه به مدت شش ماه قبل از موعد و تهیه گزارشات نظارتی دو ماه در بستر سامانه سنا را مبتنی بر سیاست‌های پیشگیرانه و تحولی دیوان محاسبات برشمرده که می تواند حوزه های اجرایی و تقنینی را در اصلاح ساختار بودجه و اتخاذ تصمیمات به موقع کمک نماید.

وی بیان داشت: در برش استانی این گزارشات به مسائل و چالش‌های مهم استان در حوزه ، آب، کشاورزی ، صنعت و معدن پرداخته شده و به عنوان یک منبع اطلاعاتی مهم در اختیار استان و نمایندگان قرار دارد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان افزود: هوشمندسازی و تحقق سیاستها و برنامه های نطارتی نیازمند تعامل و همکاری دستگاهای اجرایی می باشد که الحمدالله عملکرد استان، به خصوص در بخش ثبت و ارسال اطلاعات مالی و عملکردی در بستر سامانه سنا رضایت بخش بوده است.

دکتر قالیباف نیز رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان نکات نظارتی ، سلامت و شجاعت را لازمه یک نظام اداری و اجرایی مطلوب دانسته و به دیوان محاسبات و سایر دستگاههای نظارتی توصیه نمودند ، با هدایت و نظارت به موقع از مدیران امین و قوی حمایت نمایند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید