گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۵۵ :: ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
امسال هفت نفر بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده اند

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، هفت نفر در استان بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده اند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمدرضا فارسی نژاد روز سه شنبه اظهار کرد: از این تعداد، ۶ نفر مرد و یک نفر هم زن هستند که عموم این حوادث بر اثر برخورد جسم سخت بوده و در مدت مشابه پارسال نیز همین تعداد آمار به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به آمار مراجعه مصدومان حوادث ناشی از کار، عنوان کرد: طی پنج ماهه نخست امسال آمار مصدومان ناشی از حوادث کار ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان ۳۲۹ مورد گزارش شده که از این تعداد ۱۴ نفر زن و ۳۱۵ نفر هم مرد و نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۱ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان همچنین افزود: امسال تعداد پنج هزار و ۷۶۰ مورد معاینه ناشی از نزاع های جسمانی در پزشکی قانونی استان انجام شد که از این آمار، چهار هزار و ۹۷ نفر مرد و یک هزار و ۶۶۳ نفر زن بوده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعین نزاع به پزشکی قانونی ۶ هزار و ۴۷ نفر گزارش شد، حدود پنج درصد کاهش را نشان می دهد.

جان باختن هفت نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در لرستان

۱۸۸ پرونده در کمیسیون پزشکی قانونی لرستان بررسی شد

فارسی نژاد همچنین با اشاره به اینکه کمیسیون پزشکی قانونی شامل حوزه های روانپزشکی، معاینات بالینی، تعیین علت فوت و قصور پزشکی است، ادامه داد: از این تعداد ۷۱ مورد روانپزشکی، ۱۰۳ مورد معاینات بالینی ، سه مورد تعیین علت فوت و ۱۱ مورد قصور پزشکی بوده است.

وی بیان کرد: در کمیسیون های پزشکی قانونی پرونده های قصور پزشکی و همچنین اعتراض به نظریات کارشناسی پزشکی قانونی در حوزه های مختلف از جمله معاینات بالینی، تشریح، تعیین علت فوت، روانپزشکی و قصور پزشکی بررسی می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با بیان اینکه بیشترین کمیسیون های تشکیل شده در استان در خصوص موضوعاتی از قبیل روان پزشکی، ارتوپدی و گوش و حلق و بینی است، افزود: بعد از انجام مراحل تکمیل پرونده، طرفین در روز جلسه در محل برگزاری کمیسیون حضور دارند که پس از برگزاری کمیسیون، نظریه نهایی به مرجع قضایی ارسال می شود.

فارسی نژاد جلب همکاری اساتید برجسته دانشگاه‌ علوم پزشکی استان برای عضویت و همکاری در کمیسیون‌های پزشکی قانونی را از جمله اقدامات این اداره کل برای بررسی هر چه دقیق تر پرونده های کمیسیون عنوان و خاطرنشان کرد: در کنار کمیسیون های پزشکی کمیته های تخصصی معاینات بالینی و فوت نیز در استان فعال هستند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید