گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۸:۰۴ :: ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
امنیت اجتماعی مهمترین عامل توسعه و رشد فرهنگی است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: وجود امنیت اجتماعی اساسی‌ترین عامل توسعه و رشد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، بهرام ستاری در همایش خیرین امنیت ساز و شوراهای معتمد پلیس که با حضور مسئولان انتظامی در ستاد استان برگزارشد، با اشاره به این که خیرین امنیت‌ساز و شورای معتمد پلیس نقش مهمی در در توسعه نظم و امنیت عمومی دارند، اظهار کرد: وجودامنیت اجتماعی اساسی‌ترین عامل توسعه و رشد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به شمار می‌رود.

وی افزود: این واقعیت است که امنیت اجتماعی برآیند تعامل و مشارکت همگانی کنش‌گران اجتماعی و در نتیجه یک تولید اجتماعی است که با میزان احساس مسئولیت و مشارکت اجتماعی ارتباط نزدیکی دارد.

معاون استاندار لرستان، با اشاره به اینکه علاوه بر مشارکت اجتماعی مردم با پلیس در امور امنیتی سبب افزایش نظم و انسجام اجتماعی می‌شود، گفت: افزایش تعهد و اعتماد اجتماعی، قبول مسئولیت، افزایش امنیت، افزایش مقبولیت اجتماعی پلیس و برقراری روابط عاطفی میان پلیس و مردم را نیز در پی خواهد داشت.

ستاری، به ضرورت روز آمدی پلیس تاکید داشت و خاطر نشان کرد: همان گونه که پدیده‌های اجتماعی در حال تکامل است، پلیس هم خود را با این پیشرفت‌ها هماهنگ کند و این مهم با تعامل و همکاری خیرین امنیت‌ساز به مرحله ظهور می‌رسد.

وی با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی نقش عمده‌ای در پیشگیری از جرائم در جامعه دارد، تصریح کرد: خیرین همیشه با انجام اقدامات خداپسندانه زمینه‌ساز رشد و شکوفایی جامعه در بسیاری از زمینه‌ها بوده‌اند و امید می‌رود در زمینه امنیت نیز با تعامل و همکاری خود، پلیس و دیگر دستگاه‌های امنیتی را در ارتقاء امنیت جامعه یاری کنند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید