برگزاری محافل انس با قرآن کریم در ندامتگاه ‌های استان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۲۵ :: ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
انس با قرآن موجب آرامش خاطر و عبور از مشکلات است

مدیرکل زندان های لرستان گفت: قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص)، کتاب هدایت بشر به سر منزل مقصود است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عبدالمجید کشوری ، مهمان ویژه ی ضیافت افطار مددجویان این مرکز در سومین شب از ماه مبارک رمضان بود.

وی در محفل انس با قرآن این مرکز ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مهمانی خدا اظهار داشت : برگزاری محافل انس با قرآن کریم در ندامتگاه ها و با حضور مددجویان مصداق کار عمیق فرهنگی است.

مدیرکل زندان های لرستان گفت:مهمترین نقشی که قرآن توانسته با آن عظمتش ؛ در زندگی ما داشته باشد ایجاد صبر در برابر سختی ها و مشکلاتی است که در طول زندگی با آن مواجه می گردیم و چه بسیار موانعی که با حضور قرآن از سرراه ما برداشته شده است.

وی اضافه کرد: در زندگی که پر است از انبوهی از سختی ها و تنگناها و در اضطرابی که بسیاری از مردم را نابود می کند ، دل با یاد خدا آرامش می گیرد . از این رو سزاوار است که دشواری های درونی خود را به ذکر خداوند چاره کنیم و چه ذکری بالاتر از تلاوت قرآن وجود دارد.

کشوری ضمن استقبال از برگزاری محافل قرآنی در زندان ها خاطرنشان کرد :توجه کردن به قرآن و معانی آن ، از تأکیدات بزرگان بوده چرا که اگر به معانی آیات توجه عمیق داشته باشیم می توانیم در مسیر سعادتمندی قرار بگیریم.

وی تأکید کرد: اگر قرآن را سرلوحه ی زندگی خود قرار دهیم به وضوح شاهد جاری شدن برکات آن در زندگی خواهیم بود.

عضو شورای قضایی استان ادامه داد : اگر در حوزه زندان ها اتفاقات فرهنگی و اصلاحی خوبی رخ داده بواسطه تمسک به قرآن و اجرای برنامه های قرآنی بوده است.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از تلاش های همکاران در بسط فرهنگ قرآنی؛ تأکید کرد : به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که شاهد رخدادهای قرآنی و معنوی بیشماری در زندان های کشور هستیم که حاصل آن بازگشت سعادتمندانه بسیاری از زندانیان به زندگی بوده است.

همچنین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرم آباد نیز در سخنانی برگزاری برنامه های قرآنی و عقیدتی فراوان در زندان های استان را شایسته ی تقدیر ارزیابی کرد.

حجت الاسلام علی نیا با بیان اینکه اگر می خواهید خدا با شما سخن بگوید، زیاد قرآن بخوانید ، تصریح کرد : این ویژگی به طور کامل، تنها برای قرآن مجید باقی مانده است و هیچ کتاب آسمانی دیگر، چنین جایگاهی ندارد.

وی افزود : رسیدن انسان به کمال مطلوب و کمال شایسته و راه رسیدن به کمال از راه مستقیم از ثمرات و نتایج هدایت قرآن است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرم آباد گفت : قرآن کریم کتاب هدایت و کامل ترین و عالی ترین دستور برای سیر به سوی خداست پس انس با این کتاب بهترین مسیر خوشبختی است.

گفتنی است: در این برنامه ، تعدادی از قاریان برجسته ی استان به تلاوت آیاتی از کلام وحی پرداختند و از تعدادی از مددجویان نیز با اهداء جوایزی تقدیر شد .
اقامه ی نماز جماعت ، صرف افطار و گفت و شنود صمیمی مدیرکل زندان های استان با مددجویان کانون از دیگر برنامه های سومین شب از اولین رمضان قرن جدید بود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید