تاریخ: ۸:۳۶ :: ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
اوج مهارت رانندگی؛ فكر كردن و تصميم گرفتن بعد از ديدن

نگاه كردن و ديدن موثرترين عضو براي رانندگي است.

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت- شما با چشم هايتان نگاه مي كنيد، ولي با مغزتان مي بينيد، ذهنتان را هميشه آماده نگه داريد؛ به طوري كه بدانيد چه اتفاقاتي در اطرافتان مي گذرد و چه چيزهايي در حال وقوع است.

فكر كردن و تصميم گرفتن بعد از ديدن، زمان فكر كردن و تصميم گرفتن است؛ به اين معني كه اگر براي سلامتي خود و ديگران ارزش قائل هستیدبايد كاري كه كمترين خطر و ريسك را دارد انجام دهيد.

زيرا در هنگام رانندگي ممكن است با چندين ريسك مواجه شويد. راننده سالم و باهوش سريعا وضعيت را بررسي مي كند و بهترين تصميم را مي گيرد تا امكان بروز خطر و حادثه براي خود و ديگران به حداقل برساند.

تركيدن لاستيك، از كار افتادن سيستم ترمز، انحراف وسيله نقليه بر اثر نقص فني و لغزندگي جاده و تخلفات رانندگان ديگر، از مواردي است كه هر لحظه بايد مد نظر قرار گيرد و براي خطرات احتمالي و درست فكر كردن و به موقع تصميم گرفتن آمادگي لازم را داشته باشيد، اجازه دهيد ديگران بدانند كه شما چه كاري ميخواهيد انجام دهيد.

ساير رانندگان و عابريني كه در مسير شما هستند بايد از تصميم هاي شما آگاهي داشته و بدانند كه شما چه كاري را ميخواهيد انجام دهيد. با استفاده از چراغ راهنما، اشاره دست و چراغ هاي ترمز، آن ها را از تصميم خود مطلع سازيد، يعني حتي المقدور از انجام عكس العمل هاي ناگهاني پرهيز نماييد.

عمل كردن رعايت قوانين و مقررات و هشدارهاي راهنمايي و رانندگي ميتواند براي شما و سايرين، ايمني لازم را تامين نموده و عبور و مرور را با سلامتي و آرامش توام نمايد.

ايمني ايمني در هر كار يعني محافظت از خود و ديگران در برابر حوادث؛ رعايت ايمني در كار هيچ هزينه اي ندارد. به خاطر داشته باشيد ايمني از شما شروع مي شود.

سرهنگ محمد زارعی
راهنمایی و رانندگی استان لرستان

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید