گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۵۲ :: ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
اپیدمی ویروس کرونا و آنفلوآنزا در فصل پاییز / مردم از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک خودداری کنند

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: مصرف آنتی‌بیوتیک کمکی به درمان بیماری آنفلوآنزا نمی‌کند و فقط طول درمان را تشدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محسن اسد بیگی امروز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونای شهرستان سلسله گفت: مصرف آنتی بیوتیک کمکی به درمان بیماری آنفلوآنزا نمی‌کند و فقط طول درمان بیماری را تشدید می‌کند.

وی با اشاره به تحریم‌ها و مشکل تأمین مواد اولیه دارو در کشور، افزود: با این حال در استان لرستان در مهرماه، ۳۰ درصد بیشتر از ماه‌های قبل دارو توزیع شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: اپیدمی ویروس کرونا و آنفلوآنزا در فصل پاییز باعث شده است جمعیت زیادی از مردم درگیر این بیماری شوند.

اسدبیگی با بیان اینکه بهترین راهکار پیشگیری است عنوان کرد: در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک برای همه شهروندان خصوصاً دانش آموزان ضروری است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین کانون شیوع ویروس مدارس هستند بیان کرد: استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به کمبود سرم و آنتی بیوتیک به علت تقاضای زیاد مراجعان گفت: مصرف آنتی بیوتیک کمکی به درمان بیماری آنفلوآنزا نمی‌کند و فقط طول درمان بیماری را تشدید می‌کند لذا توصیه می‌شود شهروندان از مصرف مداوم آنتی بیوتیک ها و تزریق غیر ضرروی سرم پرهیز کنند.

اسدبیگی با اشاره به اینکه کمبودی در خصوص واکسن در استان نداریم افزود: توصیه می‌شود گروه‌های سنی آسیب پذیر حتماً تزریق واکسن را جدی بگیرند.

بازگشت به خانه
برچسب ها:

پاسخی بگذارید