توجه به ظرفیت‌های بانوان مهارت آموخته؛
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۹:۱۰ :: ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
نمایشگاه دائمی ویژه کارآفرینان زن در بروجرد ایجاد می‌شود

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی و سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان از نمایشگاه دستاوردهای بانوان مهارت آموخته و کارآفرین شهرستان بروجرد که در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران این شهرستان برگزار شد، بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حشمت‌اله معتمدی ضمن تبریک ایام باسعادت میلاد بانوی دو عالم، تاکید کرد: درصورتی‌که بخواهیم کشور در مسیر توسعه با قدرت پیش رود، با توجه به توانمندی‌های بانوان این سرزمین نیاز به حضور فعال آنان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و نیز حوزه تولید و اشتغال داریم.

سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان افزود: در دامان مادران ایثارگر و تلاشگر این سرزمین، جوانان و نسل آینده در راستای پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی کشور ، تربیت و پرورش می‌یابند.

وی در ادامه با اشاره به جامعه هدف آموزش های فنی و حرفه‌ای ویژه بانوان، اظهار داشت : این اداره‌کل در راستای رسالت آموزشی خود، جهت بالا بردن توانایی مهارتی و شغلی زنان و دستیابی آنان به شغل پایدار و کسب درآمد نسبی در راستای تحکیم بنیان خانواده و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری، به ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز منطقه و بازار می‌پردازد.

معتمدی در پایان سخنان خود گفت : این نمایشگاه به‌درستی بیانگر بالفعل یافتگی ظرفیت‌های بانوان مهارت آموخته است که جهت ادامه فعالیت و ماندگاری در بازار کار، نیاز به تسهیلات کم‌بهره و نیز بازارچه‌های دائمی جهت ارائه محصولات وزین خود دارند که انصافاً قابل رقابت و صادرات در سطح منطقه نیز می‌باشند.

در ادامه عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه و استقبال از ترویج آموزش های مهارتی بازار محور ویژه بانوان، اذعان داشت:  افزايش اثربخشی و كارايی آموزش های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای بانوان، رشد و توسعه اشتغال زنان به ويژه در حوزه مشاغل خانگی به منظور رونق اقتصاد خانوار، بسیار حائز اهمیت است و در این راستا، مشاركت كارآفرينان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی علاقه مند در توسعه كارآفرينی و نیز ارگان های حمایتی، با فراهم نمودن شرایط دریافت تسهیلات کم‌بهره می تواند در رونق بازار کسب و کار و ایجاد مشاغل پایدار بسیار موثر و نقش آفرین باشد. 

عباس گودرزی در پایان قول مساعد جهت راه اندازی و ایجاد نمایشگاه دائمی ویژه بانوان مهارت آموخته کار آفرین در مسجد امام خمینی (ره) شهرستان بروجرد و نیز نمایشگاه های فصلی جهت ایجاد بازار مناسب فروش محصولات تولیدی را داد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید