گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۳۱ :: ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
بازگشت سنجاب ایرانی به زیستگاه خود با همراهی مردم

طی یک فراخوان و دعوت عمومی از مردم سنجاب هایی که به صورت قاچاق از استان‌های زاگرس نشین خارج شده‌ بودند توسط خانواده‌ هایی که اقدام به نگهداری آنها می‌نمودند تحویل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز شدند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته؛ تعداد ۷ بطانه سنجاب ایرانی که توسط مردم تحویل اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز شده‌ بودند، پس از انتقال به استان لرستان بعنوان یکی از زیستگاه‌های این گونه ارزشمند و پس از تأیید سلامتی و توانایی بازگشت به طبیعت توسط دامپزشک، رهاسازی شدند.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این باره گفت؛ با عنايت به دعوت اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز از مردم در جهت تحویل گونه‌های جانوری، تعداد ۷ بطانه سنجاب ایرانی جهت رهاسازی در طبیعت تحويل اين اداره کل گردد.

سالاروند افزود؛ طی هماهنگی با اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان البرز این تعداد سنجاب ایرانی توسط همکاران یگان حفاظت به استان منتقل و پس از انجام معاينات اولیه و تایید سلامت و توانايي بازگشت به طبعیت در زیستگاهای مستعد جنگلی، رهاسازی شدند.

وی اظهار داشت؛ جنگل‌های زاگرس زيستگاه اصلی این گونه ارزشمند جانوری می‌باشند که متاسفانه افراد سودجو و قاچاقچیان حیات وحش اين گونه‌ ارزشمند را به عنوان حیوان خانگی زنده‌ گیری و به کلان شهرها قاچاق می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه گفت؛ این گونه جانوری با انبار بذر درختان بخصوص درخت بلوط و پنهان کردن آن در خاک برای فصل زمستان باعث زادآوری درختان در زاگرس می‌شود که با از بین رفتن این گونه ارزشمند، جنگل‌های بلوط نیز دچار مشکلات جدی خواهند شد.

سالاروند در پایان از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش و مخصوصا از خانواده‌های محترم درخواست نمود که به هیچ عنوان گونه جانوری حیات وحش را از قاچاقچیان خرید نکنند و به عنوان حیوان خانگی نگهداری نکنند چرا که با این کار به حفظ حیات وحش کشور عزیزمان ایران کمک خواهند نمود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید