مدیرکل منابع طبیعی لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۰۸ :: ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
برداشت گیاهان دارویی در سطح جنگلها و مراتع ممنوع است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی در سطح عرصه های جنگلی و مرتعی سراسر استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی در سطح عرصه های جنگلی و مرتعی سراسر استان خبر داد.

شیرزاد نجفی گفت: در طی سالهای متمادی بهره برداری بی رویه از گیاهان دارویی بطور سنتی و غیراصولی توسط افراد سودجو موجب تخریب رویشگاههای این محصولات گردیده ؛ بطوریکه سطح آنها به شدت کاهش و این گونه ها در معرض انقراض قرار گرفته و یا جزو گونه های منقرض شده محسوب می گردند.

وی با اشاره به اینکه از این گونه ها می توان به موسیر ، کنگر ، آویشن ، تره کوهی ، پیاز نرگس ، مرزه ، پیچک و لاله واژگون اشاره کرد،افزود: هدف از ایجاد این ممنوعیت، ایجاد فرصتی دوباره برای تقویت و تجدید پوشش گیاهی عرصه های طبیعی استان است.

نجفی هر گونه حمل و برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه های طبیعی استان را ممنوع و قاچاق دانست و بیان داشت : با متخلفین در این حوزه از طریق مراجع قضایی و انتظامی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در پایان خطاب به هم استانی های عزیز بیان کرد : تقاضا دارم که در صورت مشاهده هرگونه برداشت بی رویه محصولات فرعی ، مراتب را از طریق تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اعلام نموده تا سریعا در دستور کار قرار گیرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید