تاریخ: ۱۵:۰۸ :: ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
برداشت ۲۲ هزار تن گردو از باغات لرستان/ خرم‌آباد و الشتر بیشترین سطح باغات گردو را دارند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به میزان برداشت گردو از باغات استان را ۲۲ هزار تن عنوان کرد و گفت: میانگین تولید گردو در هکتار ۲ تن است، خرم‌آباد و الشتر بیشترین سطح باغات گردو را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمدحسن کیانی فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به سطح باغات گروه در استان، اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۸۳۲ هکتار سطح باغات گردو استان است که از این میزان ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار بارور و ۱۷۰۰ غیر بارور است.

وی میزان برداشت گردو از باغات استان را ۲۲ هزار تن عنوان کرد و افزود: میانگین تولید گردو در هکتار ۲ تن است، خرم‌آباد و الشتر بیشترین سطح باغات گردو را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان در اکثر نقاط استان امکان کشت گردو به عنوان یک میوه اجیای و خشکباری فراهم و مساعد است.

کیانی فر بیان کرد: استان رتبه ۲ را در حوزه تولید گردو به خود اختصاص داده است، میزان اشتغال در هر هکتار باغ گردو ۵ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه گردو سهم مناسبی در صادرات می‌تواند داشته باشد، مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی برنامه اصلاح باغات قدیمی را به منظور ارتقا کمی و کیفی از چندسال اخیر آغاز کرده است.

بازگشت به خانه
برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید