گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۲۰ :: ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
بررسی ۳ پرونده در کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد

در یازدهمین كميسيون ماده 42 قانون تقويت و توسعه نظام استاندارد که در اداره کل استاندارد لرستان برگزار شد، پرونده مربوط به سه واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در این جلسه که با حضور مدیرکل استاندارد استان، نماینده دادگستری، نمایندگان اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، واحدهای تولیدی مربوطه و کارشناسان اداره کل برگزار گردید، موارد مربوط به یک واحد تولیدی صنایع غذایی، یک واحد تولیدی ساختمانی و یک واحد تولیدی در حوزه بسته بندی که بر اساس نتایج آزمون، امتیاز منفی کسب نموده اند و قابل طرح در کمیسیون ماده ۴۲ بود، بررسی شد که با توجه به اظهارات نمایندگان واحدهای تولیدی و بررسی مستندات، اعضای کمیسیون نظرات خود را اعلام کردند.

بنا به این گزارش، رای صادره برای یک پرونده جزای نقدی و برای یک پرونده دیگر اخطار و تعیین زمان مهلت برای رفع نواقص می باشد.

گفتنی است کمیسیون ماده ۴۲ با ترکیب اعضا مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف، در صورت احراز جرم، مراتب را به مرجع قضایی ذیصلاح ارجاع می دهد. و در سایر موارد، مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فرآورده های توقیفی، امحاء کالا، و تعطیل واحد تولیدی یا خدماتی، می باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید