برگزاری مسابقات دو‌صحرانوردی قهرمانی کشور برای اولین بار به میزبانی استان لرستان؛
تاریخ: ۱۵:۲۷ :: ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
رقابت ۲۶ تیم دو صحرانوردی در خرم آباد

صبح امروز مسابقات دو‌صحرانوردی قهرمانی کشور برای اولین بار به میزبانی استان لرستان با حضور ۲۶ تیم و ۱۵۰ ورزشکار در روستای ده پیر از توابع بخش مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سیاوش سپهوند رییس هیئت دو میدانی استان لرستان در این دوره از مسابقات بیان داشت: امروز مسابقات دو صحرانوردی کشور با حضور ۲۶ تیم و ۱۵۰ ورزشکار ، مربی و سرپرست در بخش بانوان برگزار شد.

سیاوش سپهوند افزود: استان لرستان در این رقابت ها با دو تیم در رده نوجوانان و یک تیم از رده جوانان در این رقابت‌ها حضور دارد.

وی با بیان اینکه اهداف تخصصی برای دو و‌میدانی استان ترسیم کرده ایم، اذعان داشت: با توجه به شرایط طبیعی و جغرافیایی استان و همچنین اقداماتی که طی دو سه سال اخیر در راستای تقویت دو و میدانی استان صورت گرفته ، اهداف تخصصی برای توسعه دو و‌میدانی استان در نظر گرفته ایم .

رییس هیئت دو میدانی استان لرستان اشاره کرد: طی سه سال اخیر اقداماتی در زمینه استعدادیابی و … در بخش بانوان و آقایان انجام داده ایم که نتیجه آن را در سال های آتی و به زودی ، خواهیم دید.

سپهوند با اشاره به اینکه به مدت ۳ سال است در حوزه بانوان فعالیت های خوبی را آغاز کرده ایم، تشریح کرد: مدتها بود هیچ گونه فعالیتی در این بخش و در حوزه بانوان انجام نمی شد که با تلاش و پیگیری هیئت دو و میدانی و بویژه برگزاری دوره های استعدادیابی ، امسال درخواست میزبانی مسابقات دو صحرانوردی کشور را ارائه کردیم که مورد موافقت قرار گرفت.

رییس هیات دو و میدانی استان افزود: رقابت های رده سنی نوجوانان با قهرمانی کوثر قاسمی در انفرادی و استان چهار محال و بختیاری در بخش تیمی به پایان رسید.

سیاوش سپهوند افزود: در این رقابت ۴۰ دونده از استانهای سراسر کشور در مسیر مورد نظر (۴کیلومتر ) با یکدیگر به رقابت پرداختند، که در نهایت در بخش انفرادی؛ کوثر قاسمی از کرمانشاه و ستایش امینی از خراسان رضوی به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان شدند و رزیتا بخشی از چهارمحال ‌و بختیاری مدال برنز گرفت.

وی ادامه داد: در بخش تیمی نیز تیم چهارمحال و بختیاری بر سکوی نخست ایستاد و تیم های خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

سپهوند در رقابت دو صحرانوردی قهرمانی جوانان کشور به حدیثه رئوف به مدال طلا دست یافت و خراسان رضوی در تیمی قهرمان شد.

وی خاطر نشان کرد : در این رقابت ۴۰ دونده از استانهای سراسر کشور در مسیر مورد نظر (۶کیلومتر ) با یکدیگر به رقابت پرداختند، که در نهایت در بخش انفرادی، حدیثه رئوف از خراسان رضوی و فاطمه چناری از همدان به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان شدند و نیلوفر رضایی از اصفهان مدال برنز گرفت.

سپهوند گفت : در بخش تیمی نیز،تیم خراسان رضوی بر سکوی نخست ایستاد و تیم های اصفهان و همدان به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

رییس هیات دو و‌میدانی استان در پایان اشاره کرد: این دوره از مسابقات به مناسبت گرامیداشت یادواره ۶۳۰۰ شهید از استان لرستان در روستای ده پیر بخش مرکزی خرم آباد برگزار شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید