گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۵۳ :: ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
بهره برداری از ۳۵۰ میلیارد ریال طرح راه و مسکن در لرستان آغاز شد

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بهره برداری از 350 میلیارد ریال طرح راه و مسکن در استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهندس خالقی مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: دراین راستا ۱۲ کیلومتر چهارخطه و ۱۴ کیلومتر راه روستایی زیر بار ترافیک قرار می گیرد.

وی با اشاره به بهره برداری از ۸۰ واحد مسکن مهر در شهرستان پلدختر نیز اظهار داشت: کتابخانه روستای دیناروند خرم آباد نیز در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب افتتاح می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: از مجموع هشت هزار کیلومتر راههای لرستان ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی است که از این میزان چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر آسفالت می باشد.

خالقی اظهار داشت: مابقی راههای روستایی استان به طول ۲ هزار کیلومتر نیز در برنامه بهسازی قرار دارد به نحوی که اکنون عملیات آسفالت، تعریض و بهسازی ۷۰۰ کیلومتر از این راهها در دست اجرا است.

وی ادامه داد: مطالبات پیمانکاران استان در حوزه راههای روستایی بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال می باشد که این حجم بدهی بیانگر میزان فعالیت و کارکرد قابل قبول در خدمت رسانی به روستاییان است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: لرستان دارای جاده ها و مسیرهای کوهستانی و سخت گذر بوده که انجام عملیات راهسازی در این منطقه فنی، زمانبر و هزینه بردار است اما دولت توجه مطلوبی به این استان دارد.

خالقی گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده، شاخص بهره مندی جمعیت استان از راههای دسترسی مطلوب به ۶۶ درصد رسیده در حالیکه این میانگین در کشور ۶۳ درصد است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد راههای منتهی به مرکز استان چهار خطه شده افزود: مابقی طرح های چهار خطه استان نیز به پیمانکاران واگذار شده و با درصد پیشرفت فیزیکی متفاوتی در حال انجام است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید