تاریخ: ۷:۲۳ :: ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
به بهانه سالگرد شهادت سردار شهید حاج نعمت‌الله سعیدی

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادمان شهدا و انقلاب- به بهانه سالگرد شهادت سردار شهید حاج نعمت‌الله سعیدی (ولادت۱۳۳۰ش-شهادت۲۱اسفند۱۳۶۳ش) نعمت الله از همان دوران کودکی، به محافل و مجالس دینی و مذهبی راه یافت و در کنار روحانیت مبارز و متعهد،درسنگرمسجد راه مبارزه بانظام طاغوت را، در محضر علمای مبارزی چون شهیدآیت الله مدنی آموخت. پیروزی […]

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادمان شهدا و انقلاب- به بهانه سالگرد شهادت سردار شهید حاج نعمت‌الله سعیدی
(ولادت۱۳۳۰ش-شهادت۲۱اسفند۱۳۶۳ش)
نعمت الله از همان دوران کودکی، به محافل و مجالس دینی و مذهبی راه یافت و در کنار روحانیت مبارز و متعهد،درسنگرمسجد راه مبارزه بانظام طاغوت را، در محضر علمای مبارزی چون شهیدآیت الله مدنی آموخت.
پیروزی انقلاب، حضور در کمیته و سپاه؛
پس از انقلاب ، به عنوان سرپرست اجرائی کمیته مرکزی انقلاب اسلامی خرم‏آباد انتخاب شد،آنگاه به کسوت پاسداری درآمد و از هیچ گونه تلاشی در انجام وظیفه، دریغ نورزید.
شهید سعیدی درکلام سردارفروتن؛
سردار فروتن فرمانده سپاه پاسداران لرستان دراوایل انقلاب،نقش و سهم سازنده‌ای را برای حاج نعمت الله دربازسازی و ساماندهی سپاه استان و رونق بخشی به امورآموزشی و پدافندی قائل بود و وی را بسیار تأثیرگذار ، موفق ،نادر،پرتلاش،ونستوه می دانست!
تحسبن شهیدچمران از حاج نعمت الله سعیدی؛
نعمت الله و گروه همراهش، که پیرامون پاوه مستقربودند،دریورشی برق‌آسا، نیروهای خودی وشهیدچمران را، از حلقه محاصره کومله و دمکرات، رهانیدند،بطوری که دکتر چمران پس ازخروج از محاصره و رو به رو شدن با نیروهای حلقه‌شکن،دلاوری نعمت‎الله سعیدی را،بسیارتحسین کردند!
شهیدسعیدی در کلام سردار سرلشکر حسین سلامی؛
فرمانده کل سپاه درکنگره ۶۵۵۵ شهید استان لرستان:”سردار شهید«نعمت الله سعیدی» از زمره شهیدانی است که بنده افتخار زندگی کردن درکنار او را ماه‌ها داشتم؛ جوانی آراسته، منظم، با تقوا، با ایمان،سلحشور،طنازوشوخ طبع،بانشاط و با روحیه بودند.”
یادونام این شهیدعزیز وهمه شهیدان والامقام جاودان باد.

گردآوری: هوشنگ هداوند

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید