تاریخ: ۱۲:۱۳ :: ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
بیانیه خانه مطبوعات لرستان در رابطه با اتهامات ایراد شده توسط یک عضو شورای شهر خرم‌آباد

در جلسه علنی روز یکشنبه مورخه ۱۷ اسفند ماه ۹۹ اتهاماتی از سوی یکی از اعضای محترم شورای شهر خرم‌آباد متوجه اصحاب رسانه گردید. فارغ از صحت و سقم این ادعا که نیاز به بررسی کارشناسی و بی طرفانه دارد ذکر چند نکته ضروری می‌نماید:

پایگاه خبری سنگ نوشته، بیانیه- ۱_ خانه مطبوعات استان لرستان طبق قانون و اساسنامه مربوطه و براساس رای اعتماد قاطبه اصحاب محترم رسانه متولی حفظ حرمت و شان روزنامه‌نگاران بوده و موظف به ورود و بررسی اینگونه مسایل است.

۲_ خانه مطبوعات لرستان به جد از مراجع ذیصلاح قضایی و هم‌چنین دستگاه‌های نظارتی درخواست دارد که به لحاظ حجم تهمت ایراد شده و مورد هجمه قرار گرفتن رسانه‌های لرستان، این موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری و ماحصل تحقیقات خود را برای تنویر افکار عمومی در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

۳_ خانه مطبوعات بر این باور است که ایراد این‌گونه اتهامات از تریبون‌های عمومی ماحصلی جز تشویش اذهان عمومی و بد بین نمودن مردم به سربازان حوزه فرهنگی نظام نخواهد داشت و زمینه را برای بهره برداری منفی دیگران فراهم می‌سازد.

۴_ همانگونه که قبلا گفته شد فارغ از صحت و سقم ادعای یاد شده، انتظار این بود که در صورت وجود هر گونه مدرک و اسناد تخلف در این زمینه، ابتدا کارشناسان و ناظران قانونی و هم‌چنین دستگاه محترم قضایی آن را بررسی و سپس در صورت تایید و ارائه حکم مقتضی از تریبون‌های رسمی اعلام می‌گردید.

۵_ انتظار می‌رود به منظور پاک شدن دامن اهالی رسانه( از اتهام ایراد شده) که از شریف‌ترین، مخلص‌ترین و دلسوزترین افراد جامعه می‌باشند با شفافیت و قاطعیت با این مسئله برخورد جدی صورت گیرد.

۶_ خانه مطبوعات استان لرستان به نمایندگی از طرف اهالی رسانه با محفوظ دانستن حق پیگیری این مسئله از مجاری ذیربط از کلیه اصحاب رسانه درخواست دارد تا حصول نتیجه و اعلام آن، خویشتنداری پیشه و از هرگونه پیش داوری اجتناب نمایند.

۷_ انتظار می‌رود پس از بررسی کارشناسی و در صورت عدم اثبات این مدعا، نهاد محترم شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به صورت رسمی و با حضور نمایندگان رسانه‌های استان از قاطبه اهالی رسانه عذرخواهی نماید.

خانه مطبوعات و رسانه‌های لرستان

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید