تاریخ: ۲۱:۵۶ :: ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
هدف جامعه خبرنگاری کشف حقیقت و بازگو کردن عادلانه آن برای مردم است

استاندار لرستان با صدور پیامی به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، فرارسیدن این روز را به فعالان خبر و رسانه تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، پیام دکتر فرهاد زیویار، بدین شرح است:

فرارسیدن سالروز شهادت محمدصارمی و روز خبرنگار، فرصتی است تا بار دیگر از خدمات جامعه خبرنگاران، این صدای رسای اخبار و آگاهی دهنده جامعه تقدیر کنیم.

اینکه شخصیتی مانند شهید صارمی در راه آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم جان خود را نثار می‌کند، خود نشان از جایگاه والا و نقش مهم خبرنگاران در مسیر حرکت کشور دارد.

هر چند خبرنگاری شهرت را بدنبال دارد اما هدف غایی جامعه خبرنگاری کشف حقیقت و بازگو کردن عادلانه آن برای مردم است که از یکطرف به پاسخگو کردن مسئولان همت می کنند و از جانب دیگر با اطلاع رسانی ا خلاق مدارانه ، خدمتگزاران ملت را تایید و یاری می کنند.

در طرف مقابل انعکاس انتظارات و خواسته های مردم به مسئولان، از دیگر اقدامات اصحاب رسانه و خبرنگاران است که ضمن آگاه کردن آنها نسبت به وضعیت جامعه و خواسته‌های عموم، مسیری مناسب را برای خدمت بهتر و تأثیرگذارتر از طرف دولت‌مردان فراهم می‌کند.

خبرنگاری یعنی بدون در نظر گرفتن علایق و سلایق و به دور از هرگونه تعصب، اخبار واقعی را به مردم منتقل کردن و به نوعی علاوه بر شفاف‌سازی، اقدامات مثبت و خدمات نظام را نیز برای عموم نمایان کردن است .

با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و رئیس‌جمهور مبنی بر جهاد تبیین و انعکاس عملکرد امیدبخش دولت به مردم، نقش خبرنگاران به عنوان همراهان و همیاران دولت در این مسیر مهم‌تر از هر زمان دیگر است.

در شرایطی که دشمنان و معاندان ملت ایران، با سیاه‌نمایی وسیع و دامنه دار و جنگ عظیم رسانه‌ای، تلاش دارند که حس ناامیدی و یأس را در ا ذهان مردم به‌ویژه جوانان رسوخ دهند، انعکاس اخبار امیدافزا به ویژه در حوزه اقدامات و خدمات روزافزون نظام و دولت به مردم سدی فولادین در برابر این توطئه و فتنه است و در این‌حوزه خبرنگاران ، جان برکفان و مجاهدان و بسیجیان ملت محسوب می شوند.

اینجانب فرارسیدن روز “خبرنگار” را به محضر تمامی اصحاب رسانه در استان لرستان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

امید است در پرتو عنایات الهی ، همراهان رسانه ای مانند همیشه ،خستگی‌ناپذیر در مسیر رسالت عظیم خودثابت قدم باشند انشا الله .

فرهاد زیویار
استاندار لرستان

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید