تاریخ: ۱۵:۴۷ :: ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
تاکید معاون عمرانی استاندار بر مناسب سازی مبلمان شهری

جلسه کارگروه پیگیری مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان و با حضور فرماندار خرم آباد و جمعی از اعضای کمیته با بررسی و گزارش اقدامات انجام گرفته در خصوص مناسب سازی مبلمان شهری و اماکن عمومی در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان برگزار گردید‌.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر دالوند با اشاره به اهمیت موضوع و ضرورت احساس مسئولیت نسبت به فضاسازی محیطی اظهار داشت: این موضوع باید در فضاهای اداری مورد توجه مسئولان و دستگاه‌ها قرار گیرد و در اماکن عمومی، معابر عمومی و وسایل نقلیه عمومی، شهر داران با نظارت فرمانداران بر آن ورود کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه اجرای این موضوع مستلزم هزینه کرد جداگانه نیست گفت: گاهی اوقات لازم است پروژه های در حال اجرا به گونه‌ای کنترل شوند که فضاسازی محیطی همزمان ایجاد شود و لازم است این موضوع در قالب بخشنامه‌ای به مهندسین معمار و مهندسین طراحی های شهری و عمومی و ناظرین اعلام و تکلیف شود.

دکتر دالوند با اشاره به اینکه این موضوع در شهرهای بزرگ در ساخت و سازها و آپارتمان ها و … ملاحظه می شود و جز الزامات است افزود: از زمان طراحی نقشه تا انجام پایان کار این موارد باید ملاحظه شوند و با متخلفان برخورد لازم صورت پذیرد که به این منظور لازم است گزارش عملکرد ماهانه در نظام مهندسی و شهرداری ها ارائه شود.

معاون استاندار با اشاره به ضرورت استاندارد سازی و مناسب سازی مبلمان شهری گفت: اصلاح این موارد هزینه چندانی ندارد و کافی است همت لازم ایجاد شود و به این منظور این موضوع از بانک ها و شعباتی که بیشترین مراجعه کننده را دارند آغاز شده تا نسبت به ایجاد مناسب سازی و اصلاح رمپ های موجود اقدام کنند.

دکتر دالوند با اشاره به اینکه ما یک تکلیف و وظیفه برعهده داریم و انشاالله بتوانیم خدمتی را هر چند اندک انجام دهیم بر ضرورت تشکیل این کارگروه در شهرستانها به تناسب و تناظر مسئولیت های استانی توسط فرمانداران تاکید کرد تا گزارشات لازم به دبیرخانه استانی ارجاع شده و پایش لازم انجام شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید