معاون عمرانی استاندار لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۰۵ :: ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
مشکل قرارداد پروژه راه‌آهن خرم‌آباد- اندیمشک رفع شد

معاون عمرانی استانداری لرستان از رفع مشکل قرارداد پروژه راه‌آهن خرم‌آباد- اندیمشک که جزء مصوبات سفر دولت سیزدهم به استان بوده، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، احمدرضا دالوند در آئین گرامی‌داشت روز مهندس ضمن تبریک این روز یکی از موضوعات مهم در هر کشوری را بحث ساخت و ساز، عمران و آبادانی برشمرد و اظهار داشت: بخش‌های مختلف حوزه عمرانی با توسعه منطقه و کیفیت زندگی مردم ارتباط تنگاتنگی دارد.

پیگیری برای تکمیل پروژه‌های راهسازی چهارخطه در لرستان

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های عمرانی که متوقف شده و یا روند لاک‌پشتی دارند، افزود: با تلاش دولت سیزدهم و پیگیری‌های مجدانه نماینده ارشد دولت در استان مصوبات خوبی طی سفر رئیس جمهور به لرستان حاصل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، گفت: از تعداد حدود ۱۷۰ مصوبه سفر رئیس جمهور به لرستان تقریباً ۱۳۴ مصوبه مربوط به حوزه عمرانی بود که اتفاق خوشایندی برای لرستان محسوب می‌شود.

دالوند با بیان اینکه بیشتر این پروژه‌ها زیربنایی هستند، افزود: با توجه به مصوبات سفر در آینده نزدیک شاهد شتاب بیشتر پروژه‌های عمرانی در استان هستیم که نقش اساسی در توسعه و رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

وی، عنوان کرد: پروژه‌های ارتباطی اعم از چهار خطه‌های متعددی از خرم‌آباد به سمت نورآباد و هرسین، خرم‌آباد- کوهدشت و پلدختر، ازنا، شازند و… در استان فعال شده همچنین خط ریلی راه‌آهن دورود- خرم‌آباد از سال ۹۲ تا ابتدای دولت سیزدهم با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی تعطیل شده بود که با پیگیری‌های زیاد توانستیم به نتیجه مطلوبی برسند.

مشکل قرارداد پروژه راه آهن لرستان رفع شد

معاون عمرانی استانداری لرستان، در ادامه از کلنگ‌زنی پروژه راه‌آهن خرم‌آباد- اندیمشک خبر داد و افزود: مشکل قرارداد پروژه راه‌آهن دورود -خرم آباد مرتفع و بحث تأمین منابع مالی این پروژه تا مرحله اتمام پیش‌بینی شد.

دالوند، گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که به کشور تحمیل شده باید از ظرفیت‌ها و داشته‌های خود به‌خوبی استفاده کنیم، لرستان سومین استان پربارش کشور محسوب می‌شود اما به دلیل کمبود زیرساخت‌های آبی زمینه آب آشامیدنی و کشاورزی مشکلات زیادی داریم.

وی، افزود: در حوزه درمانی سه پروژه بیمارستان نیایش خرم‌آباد، بیمارستان رازی کوهدشت و دورود پس از چندین سال تعطیلی با پیگیری‌های مناسب و تأمین منابع مالی فعال شده و طی سال‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسند و ۱۰۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی استان اضافه خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری لرستان، گفت: با فعال شدن این پروژه‌ها در استان تا حدودی مشکل اشتغال جوانان رفع خواهد شد.

لزوم برخورد با تخلفات در ساخت و سازها

دالوند با بیان اینکه نظام مهندسی نقش مهمی در توسعه استان دارد، تاکید کرد: این سازمان باید برای حمایت از مهندسین استان از جمله رفاهیات و تأمین مسکن و سهم نظارت مهندسی در پروژه‌ها برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

وی با اشاره به استحکام ساختمان‌ها به‌ویژه بناهای بلند مرتبه نظارت منظم مستمر بر رعایت قوانین و مقررات ساختمان و نظام مهندسی در ساخت و سازها را از مهمترین موضوعات برشمرد و افزود: نظارت‌ها باید قوی و به موقع باشد و باید با هرگونه تخلف برخورد جدی شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان برگزاری دوره‌های آموزشی را به‌صورت کاربردی برای مهندسین ضروری دانست و اظهار کرد: برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی با دعوت از اساتید بزرگ کشور در ارتقای دانش و پیشبرد مباحث اجرایی استان می‌تواند بسیار مفید باشد.

دالوند بر لزوم استفاده ادارات و دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت نظام مهندسی در اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: جامعه مهندسین می‌تواند در توسعه و پیشرفت استان و رفع مشکلات فنی پروژه‌ها نقش اساسی داشته باشند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید