تاریخ: ۱۰:۴۲ :: ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
مجاهدتی سخت در دل کوه/ مسیری که ناجی لرستان می‌شود

امین زینی‌وند- از سرگیری ابرپروژه ملی راه آهن لرستان که علاوه بر اینکه ابزاری برای تقویت سایر مسیرها و مقصدهای گردشگری کشور است خطی جایگزین برای راه‌آهن دورود اندیمشک محسوب می شود اراده می‌خواهد؛ اراده‌ای كه ريشه در تاريخ و تمدن لرستان دارد.

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت، امین زینیوند- راه آهن لرستان بدلیل ماهیتی که دارد در شمار ابرپروژه های کشور قرار گرفته است و با نگاهی گذرا به شرایط تحریمی آن‌وقت است که می‌توان به مجاهدت کار مسئولان لرستان پی برد.

اگر پروژه راه‌آهن لرستان را خط امید بنامیم سخن به گزافه نگفته‌ایم چراکه این ابرپروژه که بنا بود سال ۹۷ افتتاح شود به دلائلی که الزامی به بیان آن در نوشتار نیست راکد ماند و با پیگیری‌های مجدانه و مجاهدانه استاندار در شمار مصوبات سفر رئيس‌جمهور به لرستان قرار گرفت.

کارگاه‌های فعال و چندگانه راه‌آهن لرستان

در بازدید ۲۰ آبان‌ماه استاندار لرستان به همراه استاندار از کارگاه‌های چندگانه راه‌آهن لرستان با هزینه‌های سرسام‌آور ماهیانه ۴۵ هزار تومان آن هم در شرایط تحریم؛ این پروژه بر ریل حرکت قرار گرفته و این مهم چیزی جز اراده‌ای که می‌خواهد لرستان را بر ریل توسعه قرار دهد نیست.

از سرگیری ابرپروژه راه‌آهن توفیق دولت سیزدهم

از سرگیری ابرپروژه ملی راه آهن لرستان که علاوه بر اینکه ابزاری برای تقویت سایر مسیرها و مقصدهای گردشگری کشور است خطی جایگزین برای راه‌آهن دورود اندیمشک محسوب می‌شود اراده می‌خواهد؛ اراده‌ای كه ريشه در تاريخ و تمدن لرستان دارد.

روشن و واضح است که تحقق ابرپروژه ملی راه‌آهن لرستان نقطه عطفي در تاريخ اين منطقه قلمداد می‌شود از طرفی اميد و نشاطی در دل مردم ایجاد کرده است.

رویایی که می‌رود رنگ واقعیت بگیرد

یادمان نرفته که روزگاری شنیدن سوت قطار در مرکز لرستان بیشتر به یک رویا شبیه بود و حال آنکه اميد به تحقق این رویا جان گرفته است همه تلاش کنیم كه با تدبير مديران توسعه‌گرا آن را به پايانی بر سال‌های عقب ماندگی استان تبديل کنیم.

هر انسان منصفی نیک می‌داند که ابرپروژه ملی راه‌آهن لرستان که جزو پروژه‌های زخمی دولت‌های قبل به حساب می‌آید، و تحرکات اعتباری خوبی در جهت از سرگیری مجدد و فعالیت کارگاه‌های چندگانه آن در حال انجام است البته دولت سیزدهم میراث‌دار پروژه‌های نیمه تمام زیادی است و انتظارات مردم از این دولت جهادی و استاندار بومی آن در لرستان بسیار بالا رفته است

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید