تاریخ: ۷:۰۲ :: ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
تصمیمات مهم ستاد تنظیم بازار/ تأمین ۴۹۶ هزار جهیزیه با تخفیف مناسب برای زوج های جوان

در جلسه ستاد تنظیم بازار که وزرای صنعت معدن وتجارت، جهاد کشاورزی، دادگستری، اقتصاد و راه و شهرسازی نیز حضور داشتند، پس از ارائه گزارش در خصوص آخرین وضعیت روغن خوراکی، تصمیمات لازم برای تأمین ارز مورد نیاز روغن اتخاذ و مقرر شد روند تأمین روغن برای عرضه در بازار تسریع شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، بر مبنای این جلسه، کاهش قیمت برنج هندی از ۲۵ هزارتومان به ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج پاکستانی از ۲۴ هزار تومان به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان از دیگر تصمیماتی بود که در این جلسه اتخاذ شد.

در این نشست همچنین مقرر شد قیمت گوشت منجمد گوساله از ۱۱۷ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان کاهش یابد.

وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در این جلسه گزارشی از عرضه مستقیم ۴۵۰۰ قلم کالا در فروشگاه های مختلف در سطح کشور ارائه کرد و گفت: اتحادیه پوشاک نیز در ۱۲۵ واحد بزرگ از ۱۰ اسفند تا ۲۰ فروردین عرضه مستقیم پوشاک را فعال خواهد کرد و در این طرح با مشارکت گسترده اصناف فعال در حوزه پوشاک، بین ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف ارائه خواهد شد.

همچنین پیرو جلسه وزارت صمت با تولیدکنندگان لوازم خانگی مقرر شد تا وضعیت قیمت ها دراین بازار به زمان شروع به کار دولت در شهریورماه بازگردد و اقدامات لازم برای تأمین ۴۹۶ هزار جهیزیه با تخفیف مناسب برای زوج های جوان صورت گیرد.

در ادامه این جلسه گزارش هایی مبنی بر عدم همکاری برخی واحدهای تولیدی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان روند قیمت اقلام برخی از این واحدها نظیر گروه کارخانجات صنعتی تبرک را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را به ستاد تنظیم بازار اعلام کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید