گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۰۰ :: ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
تقویت سامانه بارشی در لرستان

کارشناس هواشناسی لرستان از تقویت فعالیت سامانه بارشی در این استان از امشب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، راضیه پیله وران امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی و همان طور که انتظار داشتیم سامانه بارشی از بامداد امروز وارد استان شد.

وی گفت: با ورود این سامانه شاهد کاهش دماهای بیشینه در استان بودیم.

کارشناس هواشناسی لرستان در ادامه به تقویت این سامانه بارشی از امشب در لرستان اشاره کرد و گفت: با تغذیه رطوبتی مناسب این سامانه فردا در همه نقاط استان شاهد رگبار باران، رعد و برق و در برخی نقاط صاعقه خواهیم بود.

پیله وران، افزود: بارش‌ها در مناطق جنوبی، جنوب شرق و غرب استان از شدت بیشتری برخوردار است.

وی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها از پیامدهای این سامانه بارشی است.

کارشناس هواشناسی لرستان، توقف و تردد نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروها درون و برون شهری، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، اجتناب از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، تمهیدات مقتضی برای کاهش خسارت به محصولات باغی و زراعی در این مدت توصیه شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید