خروج سامانه بارشی از آسمان لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۸:۰۳ :: ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
تمامی راه های روستایی بازگشایی و خسارتی ثبت نشد

مدیر کل مدیریت بحران و کاهش بلایای استانداری لرستان پس از اتمام فعالیت سامانه ی بارشی آخر هفته گذشته و خروج این سامانه از آسمان استان گفت: تمامی راه های روستایی استان بازگشایی شده و خوشبختانه هیچ گونه خسارتی ثبت نشده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهدی پازوکی بیست و هشتم بهمن ماه، عنوان کرد: خوشبختانه بعد از پایان فعالیت سامانه بارشی و بارش های خوبی که داشتیم، شاهد آسمان آرام و هوای مطبوع و دلنشین در استان هستیم.

وی در مورد شدت بارش ها اظهار کرد: متوسط بارش در استان با فعالیت این سامانه ۶۹ میلی متر بود که جای خوشحالی دارد.

مدیر کل مدیریت بحران ادامه داد: بیش ترین بارش ثبت شده در معمولان بوده با ۱۴۹ میلی متر و کمترین مربوط به شهرستان ازنا با ۲۳ میلی متر ثبت شد.

پازوکی در خصوص مشکلات به وجود آمده در زمان فعالیت این سامانه در استان تصریح کرد: به خاطر حجم بالای بارش برف در الیگودرز و دلفان راه ۲۰۰ روستا برای مدتی قطع شد که بلافاصله با اقدامات مجموعه ی راهداری استان بازگشایی شدند.

وی افزود: در سطح بیش تر شهرها نیز با حجم بالای بارش باران شاهد آبگرفتگی معابر بودیم که رفع شده و هیچ گونه خسارتی به وجود نیامد.

مدیر کل مدیریت بحران و کاهش بلایای استانداری لرستان همچنین به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بحران های احتمالی در زمان فعالیت سامانه ی بارشی آخر هفته گذشته در سطح استان اشاره کرد و گفت: پس از اعلام هشدار هواشناسی استان بلافاصله ی جلسه ی ستاد مدیریت بحران استان تشکیل و ضمن اعلام آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی اقدامات پیشگیرانه در دستور کار این ستاد قرار گرفت.

پازوکی تصریح کرد: با توجه به آمادگی قبلی دستگاه های متولی و نظارت و رصد استاندار از اقدامات این دستگاه های در طول فعالیت سامانه بارشی، تمامی برنامه های پیشگیرانه و مقابله ای به موقع انجام و هیچ گونه مشکلی به وجود نیامد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید