مدیر کل نوسازی مدارس لرستان:
تاریخ: ۱۹:۳۱ :: ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
یک چهارم فضای آموزشی لرستان نیازمند مقاوم سازی، استاندارد سازی و تخریب می باشد/ در مدارس استان، دانش آموز بدون کلاس نداریم

صبح امروز مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه در مدارس لرستان، دانش آموز بدون کلاس وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: پروژه ۱۲ کلاسه ۲ هزار متر مربع پلدختر که قرار بود در خرداد ماه ۹۹ بر اساس قرارداد موجود به بهره‌برداری برسد در مهرماه امسال افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌ نوشته، مهندس حیدری مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در نشست خبری مشترک اداره کل آموزش و پرورش لرستان و اداره کل نوسازی مدارس لرستان با اصحاب رسانه گفت: یک چهارم فضای آموزشی لرستان نیازمند مقاوم سازی، استاندارد سازی و تخریب می باشد که براساس اولویت و خطر آفرین بودن آنها و جذب اعتبار مورد نیاز صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به رسالت خبرنگاران که  زبان گویای استان هستند افزود: سال تحصیلی جدید به خاطر وقوع سیل اخیر و مشکلات به وجود آمده با سالهای های دیگر متفاوت است.

وی با اشاره به بحث استاندارد سازی مدارس گفت: بیشترین آمار مدارس نسوز در لرستان وجود دارد و  همزمان با ساخت و تعمیرات مدارس سیل زده در استان زیر ساخت های دیگری هم صورت گرفته و ما توانستیم این روند را دنبال کنیم.

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان تصریح کرد: ۴۲۳ فضای آموزشی اعم از تعمیر و تخریب  در استان وجود دارد که ۱۱۳ کلاس آن تخریبی  می باشد و تا الان  ۶۲ کلاس تخریبی آن در حال بازسازی می باشد.

وی اذعان کرد: تمام مدارس تخریبی  مورد آزمایشگاه مکانیک یاب قرار می‌گیرند و ما برای استانداردسازی بیشتر این مرحله را باید پشت سر بگذاریم  تا بتوانیم یک مدرسه استاندارد در اختیار دانش آموزان عزیز قرار بدهیم.

وی در ادامه افزود: ما باید همه با هم همکاری کنیم تا بتوانیم آموزش و پرورش را به آن هدفی که دارد برسانیم حدود ۱۵۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد  که اگر اعتبارات لازم وجود داشته باشد، توانایی نوسازی مدارس لرستان سه برابر این ظرفیت خواهد بود.

این مسئول خاطر نشان کرد: ما در مدت دو و نیم ماه مبلغی حدود ۱۹۶ میلیارد تومان هزینه کرده ایم و  سازمان نوسازی و مدارس کشور  با سیستم مدیریت پروژه کار می کند که این سیستم شناسنامه پروژه و فرد کار کننده در آن مشخص است .

محمدرضا حیدری با اشاره به بحث سیستم گرمایشی گفت: ۲۸۸۱ کلاسه بخاری نفتی وجود دارد که علمک گاز در ورودی مدرسه است و این خطر آفرین می باشد و امیدواریم تا اول فصل سرما مدارس دارای علمک گاز به بهره‌برداری برسند و حدود ۱۶۰۰ کلاس درس بدون علمک گاز هستند و باید مشکل آنها برطرف شود .

وی با اشاره به  آغاز بکار مدرسه سبز در استان افزود: به خاطر هزینه‌های جاری آموزش و پرورش به عنوان دستگاه بهره بردار، یک انقلابی شروع شده و جز یکی از دستور کار های اصلی می باشد که انشاالله بتوانیم یک یا دو مدرسه سبز به عنوان پایلوت در استان لرستان را شروع کنیم .

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به مدارس کپری افزود:  حدود ۱۷۰ کانکس را تحویل مدارس خواهیم کرد و بعد از پایان سیل کانکس ها به مناطقی که حداقل امکانات و حداقل نرم را دارند ارسال خواهند شد  و ۴۵۰ کلاس درس در استان وجود دارد که نرم ندارند اما فعالیت در آنها وجود دارد.

رضوی رئیس مجمع خیرین سلامت استان لرستان در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه در مورد عملکرد این مجمع گفت:   تا قبل از سیل حدود ۳۰۰ مدرسه توسط مجمع خیرین  ساخته شده بود و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است و به علت کمبود اعتبارات در طی ۴ سال گذشته فقط ۴۵ مدرسه ساخته شده است.

وی افزود:  بعد از سیل ویرانگر توانسته ایم برای ساخت مدارس خیرین زیادی را جذب کنیم و در این مدت ۲۱۴ میلیارد تومان تعهد شده  را جذب کرده ایم و حدود ۹۵ درصد آن تحقق یافته است .

وی تصریح کرد: به عنوان سرباز برای استان لرستان هر کاری که از دستم بر بیاید انجام خواهم داد و  بیشترین ساخت مدارس در شهرستان نورآباد توسط خیرین مدرسه ساز صورت گرفته است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید