گروه: برگزیده
تاریخ: ۹:۲۴ :: ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
تمام ۲۹ هزار اشتغال ثبت شده در سامانه رصد دارای پرونده هستند

صبح امروز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تمام ۲۹ هزار اشتغال ثبت شده در سامانه رصد دارای پرونده بوده و اداره کار نیز به صورت مستمر نظارت و پایش لازم را صورت می دهد و طی ۳ مرحله پایش صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی لرستان در ادامه با اشاره به آمارهای منتشر شده اشتغال زایی در استان، افزود: در بحث اشتغال زایی سامانه رصد وجود دارد که این سامانه توسط وزارت کار طراحی شده و هدف آن رصد، پایش و نظارت طرح های اشتغال زایی است.

جهانی بیان کرد: ۳۱ دستگاه اجرایی وارد سامانه شده اند و هر کدام از دستگاه ها توانمندی های خود را برای اشتغال زایی وارد این سامانه می کنند، پیش بینی کشور برای استان ۳۹ هزار و ۴۷۵ نفر اشتغال زایی بوده، البته در مجموع ۴۲ هزار نفر توسط دستگاه های اجرایی پیش بینی اشتغال داشته اند.

وی گفت: دستگاه ها تعهد کرده اند که این تعداد اشتغال زایی را ایجاد کنند و این تعهد خود را در سامانه رصد وارد کرده اند و قرارگاه اشتغال کشور و استان از ۸ بهمن ماه استارت خورده و فعالیت خود را آغاز کرده است و اصلی ترین وظیفه آن پایش سامانه رصد است.

این مسوول اظهار داشت: تمام ۲۹ هزار اشتغال ثبت شده در سامانه رصد دارای پرونده بوده و اداره کار نیز به صورت مستمر نظارت و پایش لازم را صورت می دهد و طی ۳ مرحله پایش صورت می گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت:هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ سهم استان بوده که سهم اداره کار ۱۰۸ میلیارد تومان است.
جهانی در ادامه عنوان کرد: ۳۱ طرح تعاونی در دهه فجر افتتاح خواهند شد که ۲۸۴ نفر اشتغال زایی دارند و ۵۷۴ نفر عضو دارند و دارای پراکندگی در سطح استان هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به وضعیت مشاغل خانگی استان داشت و افزود: ۱۰۸ میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی وارد استان شده و ۲ هزار و ۲۱ طرح به بانک های عامل معرفی شده اند و تاکنون ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و مابقی در حال اقدام است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید