گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۰۸ :: ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
توانمندسازی زندانیان مهمترین رویکرد سازمانی است

مدیرکل زندان های لرستان گفت: کار در حوزه های اجتماعی ، اشتغال و مهارت آموزی اگر استانداردهای مورد نظر را مورد توجه قرار دهد نتیجه بخش خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، عبدالمجید کشوری در دیدار مدیرکل فنی و حرفه ای استان اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه ای از پتانسیل های خوبی در جهت توانمند سازی اقشار مختلف جامعه برخوردار است .

وی افزود : انسان در لحظات بیکاری در خطر آسیبهای فراوانی است به گونه ای که ممکن است فرد را به سمت ارتکاب به عمل مجرمانه سوق دهد لذا ضرورت توسعه ی مهارت آموزی با هدف خلق شغل پایدار بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

کشوری با اشاره به وجود دیدگاه مشترک میان سازمان فنی و حرفه ای و سازمان زندانها خاطرنشان کرد:حرکتی که در حوزه ی مهارت آموزی در سازمان زندانها با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای آغاز شد و هم اکنون نیز در جریان است بسیار اثر بخش بوده است چرا که کار در حوزه های اجتماعی و اشتغال و مهارت آموزی اگر استانداردهای مورد نظر را مورد توجه قرار دهد نتیجه بخش خواهد بود.

وی ادامه داد: نگاه سازمان زندانها به پدیده زندان و زندانی یک نگاه اصلاحی و تربیتی چند وجهی است که توجه به توانمند سازی زندانی از مهمترین رویکردهای آن بشمار می آید.

مدیرکل زندان های لرستان بیان داشت: این توانمندسازی خود نیز در حوزه های مختلفی مورد پیگیری قرار گرفته است . چه در بحث شخصیت سازی و شخصیت بخشی و چه در حوزه مهارت آموزی و اشتغال که توسعه این الگوها همیشه در دست اجرا بوده بگونه ای که توانسته عدد ۵۴ درصدی اشتغال محکومان را در سال ۹۹ بهمراه داشته باشد و این درحالیست که آمار اشتغال در سال ۹۸ تنها ۱۴ درصد بوده است و امیدواریم با کمک همه ارکان جامعه این عدد را در سال جاری ششه ۸۰ درصد برسانیم.

وی همچنین اظهار داشت : اینکه بر این باوریم که ارکان جامعه باید به کمک زندانها بیایند بدین سبب است که اگر زندانی و خانواده او در شرایط قابل قبول اقتصادی باشند بطور حتم در ارتقاء ضریب امنیت جامعه تأثیر مستقیم خواهد داشت.

در ادامه این دیدار مدیرکل فنی و حرفه ای ؛ وظیفه اصلی این سازمان را مهارت آموزی اعلام کرد.

خانم ابراهیمی افزود: سازمان فنی و حرفه ای ۱۷ نوع مخاطب مهارت آموزی دارد که یکی از اهداف ما مهارت آموزی به زندانیان است.

وی تصریح کرد: آسیبهای اجتماعی باید به حداقل برسد و مهارت آموزی و اشتغال از عوامل مؤثر بر کاهش این آسیبها خواهد بود.

ابراهیمی ادامه داد: گستردگی مخاطبین سازمان فنی و حرفه ای از یک طرف و محدودیت ظرفیت منابع سازمان از طرف دیگر از مهمترین چالش های پیش روی سازمان است اما همچنان معتقدیم حرکت به سمت آموزشهای سفارش محور اثر خوبی داشته و این اقدام در سازمانی همچون زندانها می تواند مثمر ثمر باشد.
وی با بیان اینکه علاقه مند به راه اندازی یک مرکز آموزشی مستقل در زندانهای استان هستیم خاطرنشان کرد: این اقدام ، جریان آموزش و مهارت آموزی را در زندانها هدفمندتر و اثربخش تر خواهد کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید