گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۰۹ :: ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
توسعه پایدار در مناطق روستایی از اهداف مهم بنیادمسکن انقلاب اسلامی است

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان لرستان در جلسه هماهنگی اجرای تفاهم نامه فی مابین بنیادمسکن انقلاب اسلامی و بنیادعلوی،باحضورمعاون عمران و زیرساخت بنیادعلوی لرستان ، روستاها را منبع اقتصادپویاو مولد درکشور دانسته و گفت:توسعه پایدارو استقرار عدالت در مناطق روستایی ازاهداف مهم بنیادمسکن انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، پویا تابعی تحقق عدالت رایکی از سیاست‌های مهم جمهوری اسلامی ایران در بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانسته و تصریح کرد: دستیابی به پیشرفت و توسعه در کنار اجرای عدالت در توزیع امکانات در جوامع روستایی یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان یکی از معضلات و چالش‌های اجتماعی درکشور را ناشی از مهاجرت‌های بی رویه از محیط‌های روستایی به حاشیه شهرها و رواج پدیده حاشیه نشینی دانسته و اظهارکرد:امروزه نقش عمران و آبادانی در روستاها درکاهش مهاجرت روستاییان و احیای روستاهای خالی از سکنه بی بدیل است.

تابعی گفت: در موضوع توسعه اقتصاد روستایی باید رویکرد آمایشی داشته باشیم و هر روستایی متناسب با ظرفیت‌های محیطی و اقلیمی اش که می‌تواند حوزه‌های کشاورزی، صنایع دستی، صنعت دامداری، پرورش ماهی و آبزی پروری و حتی گردشگری باشد، تقویت و فعال شود.

مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان تامین مسکن برای محرومان و عمران و آبادی روستاها را از اولویت های اصلی این نهاد انقلابی دانسته و اظهارکرد:محرومیت زدایی و ساخت مسکن مقاوم در مناطق روستایی کم برخورداردر شهرستان الیگودرز و دهستان کوهدشت شمالی از اهداف اجرای تفاهم نامه فی مابین بنیادمسکن استان لرستان و بنیادعلوی است.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که محرومیت زدایی در روستاهای کشور همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده است؛ خاطرنشان کرد: باید با روحیه جهادی و رویکرد انقلابی بتوانیم با هم افزایی ظرفیت‌های موجود و بامشارکت مردم، تحولی عظیم در رفع محرومیت درروستاهای استان ایجاد نمائیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید